LED-Valomainoskirjaimet SuperLED verkkokauppaan 4P-mallia avulla
Limma, Jeppe (2019)
Limma, Jeppe
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061016418
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061016418
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheenani on tuoda LED-valomainoskirjaimet myyntiin SuperLEDin verkkokauppaan 4P-mallin avulla. Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on laittaa LED-valomainokset julkaisua vaille valmiiksi ja tehdä sillä itselleni sivutoimista bisnestä tulevaisuudessa. Toimeksiantajan tavoitteena on ollut laajentaa tuotevalikoimaansa, kun taas minun intohimonani on ollut verkkokauppaan liittyvät asiat. Opinnäytetyön tavoitteena on saada oikealla tavalla uusi tuoteryhmä SuperLED.fi verkkokauppaan. Esiselvityksessä kävi ilmi, että LED-valomainoksille oli toimittaja ja resurssit valmiina toimeksiantajan kautta. Uuden tuoteryhmän LED-valomainoskirjaimien keskeisimpiä tavoitteita ovat toimittajan valinta, hinnoittelu, tuotteen saatavuus ja markkinointi. Tietoperustana toiminnallisessa opinnäytetyössäni on käytetty verkkokauppaan liittyvää kirjallisuutta sekä verkkolähteitä ja artikkeleita. Verkkokauppa kirjallisuuden tueksi tietoperustaan on käytetty lisänä myös tuotteistamisen kirjallisuutta. Tutkimusmenetelmänä on laadullinen tutkimus ja tiedonkeruutapana on puhelimen välityksellä yksilöhaastatteluna toteutettu haastattelututkimus. Haastateltu on opinnäytetyöni toimeksiantaja SuperLEDin toimitusjohtaja. Teknilliset toimenpiteet opinnäytetyössäni hoitaa toimeksiantajan verkkosivuista vastaava koodaaja. Opinnäytetyöllä saatiin julkaisukelpoiset tuotesivut LED-valomainoksille SuperLED.fi verkkokauppaan 4P-mallin avulla. Kilpailun kiristyessä verkkokauppojen on löydettävä kilpailukykyisiä tapoja myydä tuotteitaan. Työssä käy ilmi, mitä kaikkea 4P-mallista verkkokaupat, erityisesti SuperLED käy lävitse uuden tuoteryhmän kohdalla.