Artistin brändin kehitysprosessi
Kähkönen, Minna (2019)
Kähkönen, Minna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061016409
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061016409
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee oman artistibrändini rakennusta, sekä esikoissingleni ”The Queen”-nimisen kappaleen työstämistä biisi-ideasta valmiiksi musiikkituotteeksi. Samalla kerron kuinka omat arvoni ohjaavat lyriikoideni kirjoittamista ja brändin luomista. Käsittelen myös oman brändini visuaalisen ilmeen koostamista arvojeni mukaiseksi.
Projektin aikana kypsyin ajattelemaan itseäni artistina. Aloin myös rakentaa omaa henkilöbrändiäni, johon sisältyy musiikkityylin lisäksi myös visuaalinen maailma.
Oman artistibrändin pohtiminen on ollut todella tärkeää tulevaisuuden artistiuraani silmällä pitäen. Minulle on muodostunut vahva näkemys siitä, mikä on olennaista omaa henkilöbrändiä rakennettaessa. Kiinnostava, johdonmukainen ja uniikki brändi on avain artistin menestykseen. Oleellisinta on tietää, minkälaisia asioita arvostaa ja mitä haluaa maailmalle omalla musiikillaan antaa. Selkeä missio antaa suuntaa artistin uralle ja selkeyttää esimerkiksi viestintää sosiaalisessa mediassa.
Kasvoin muusikkona henkisesti, opin verkostoutumaan ja tekemään yhteistyötä ihmisten kanssa, jotka saivat taiteeni nousemaan uudelle tasolle. Projekti on minulle edellä mainituista syistä henkilökohtaisesti merkityksellinen. Promootiokuvien suunnittelu on erinomainen työväline artistille musiikkinsa visuaalisen maailman selkeyttämiseen. Artistin henkilöbrändäys on relevantti aihe nykypäivän muusikolle. Opinnäytetyöni antaa muille aloitteleville artisteille tietoa näistä aiheista.
Projektin aikana kypsyin ajattelemaan itseäni artistina. Aloin myös rakentaa omaa henkilöbrändiäni, johon sisältyy musiikkityylin lisäksi myös visuaalinen maailma.
Oman artistibrändin pohtiminen on ollut todella tärkeää tulevaisuuden artistiuraani silmällä pitäen. Minulle on muodostunut vahva näkemys siitä, mikä on olennaista omaa henkilöbrändiä rakennettaessa. Kiinnostava, johdonmukainen ja uniikki brändi on avain artistin menestykseen. Oleellisinta on tietää, minkälaisia asioita arvostaa ja mitä haluaa maailmalle omalla musiikillaan antaa. Selkeä missio antaa suuntaa artistin uralle ja selkeyttää esimerkiksi viestintää sosiaalisessa mediassa.
Kasvoin muusikkona henkisesti, opin verkostoutumaan ja tekemään yhteistyötä ihmisten kanssa, jotka saivat taiteeni nousemaan uudelle tasolle. Projekti on minulle edellä mainituista syistä henkilökohtaisesti merkityksellinen. Promootiokuvien suunnittelu on erinomainen työväline artistille musiikkinsa visuaalisen maailman selkeyttämiseen. Artistin henkilöbrändäys on relevantti aihe nykypäivän muusikolle. Opinnäytetyöni antaa muille aloitteleville artisteille tietoa näistä aiheista.