Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma
Pylväläinen, Toni (2019)
Pylväläinen, Toni
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061016273
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061016273
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä sosiaalisen median markkinointisuunnitelma yritykselle Engaio Digital ja tehdä heille Facebook mainontaa. Opinnäytetyössä tutkitaan käsitteitä markkinoinnista, digitaalisesta markkinoinnista sekä sosiaalisesta mediasta. Opinnäytetyössä tutkitaan myös sosiaalisen median kanavia hyödyntääkseen niitä tulevaisuudessa Engaio Digitalissa. Opinnäytetyön nimi on Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Case Engaio Digital. Opinnäytetyö on aloitettu kesäkuussa 2018.
Engaio Digital haluaa aloittaa sosiaalisen median mainonnan ja päätimme etukäteen Facebookin olevan oikeavaihtoehto, koska sillä on suurin kävijämäärä. Mainonta ohjaa asiakkaat Engaio Digitalin omalle sivulle. Tarkoitus on lisätä yhteydenottoja ja näkyvyyttä. Mainonnan jälkeen analysoidaan kävijädataa ja mitä voisi kehittää sivustolla sekä mainonnassa. Tarkoituksena on luoda kaksi mainosta 25€ budjetilla ja niitä vertaillaan keskenään. Analysoinnin jälkeen teen johtopäätökset, miten Engaio Digitalin tulisi tulevaisuudessa edetä sosiaalisen median markkinoinnissa, ja minkälaisia kasvumahdollisuuksia heillä on sosiaalisen median kanssa.
Engaio Digital haluaa aloittaa sosiaalisen median mainonnan ja päätimme etukäteen Facebookin olevan oikeavaihtoehto, koska sillä on suurin kävijämäärä. Mainonta ohjaa asiakkaat Engaio Digitalin omalle sivulle. Tarkoitus on lisätä yhteydenottoja ja näkyvyyttä. Mainonnan jälkeen analysoidaan kävijädataa ja mitä voisi kehittää sivustolla sekä mainonnassa. Tarkoituksena on luoda kaksi mainosta 25€ budjetilla ja niitä vertaillaan keskenään. Analysoinnin jälkeen teen johtopäätökset, miten Engaio Digitalin tulisi tulevaisuudessa edetä sosiaalisen median markkinoinnissa, ja minkälaisia kasvumahdollisuuksia heillä on sosiaalisen median kanssa.