Palvelupakettien kehittäminen Sampon mökeille
Pitkänen, Satu (2019)
Pitkänen, Satu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060916235
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060916235
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia asiakaskysely Sampon mökkien asiakkaiden kiinnostuksesta lisäpalveluihin ja palvelupaketteihin. Siinä selvitettiin ovatko asiakkaat käyttäneet Sampon mökkien lisäpalveluita aikaisemmin ja minkälaisia kokemuksia heillä on niistä. Asiakaskyselyn avulla tiedusteltiin asiakkaiden innostusta myös uusia lisäpalveluita kohtaan. Asiakaskyselystä saatujen tulosten pohjalta tuotteistettiin uusia palvelupaketteja lisäpalveluiden kysynnän kasvattamiseksi.
Opinnäytetyössä tarkastellaan tuotteistamista sekä miten markkinointi ja hinnoittelu tulee ottaa huomioon tuotteistamisessa. Työssä pohditaan elämyksien ja ekologisuuden tärkeyttä nykypäivän palveluiden rinnalle. Käydään läpi myös kyselytutkimuksen vaiheita ja tulosten analysoimista.
Opinnäytetyön tutkimuksellisena menetelmänä toteutettiin asiakaskysely, johon vastauksia saatiin yhteensä 85. Vastauksia kerättiin Webropol-kyselyjärjestelmällä sekä paperisina versioina. Asiakaskysely suunnattiin Sampon mökeillä vierailleille vapaa-ajan asiakkaille. Tuloksista kävi ilmi, että uudet lisäpalvelut ja palvelupaketit kiinnostavat Sampon mökkien asiakaskuntaa. Kyselyn avulla saatiin myös selville parhaat mahdolliset markkinointikanavat asiakkaiden tavoittamiseen.
Opinnäytetyössä tarkastellaan tuotteistamista sekä miten markkinointi ja hinnoittelu tulee ottaa huomioon tuotteistamisessa. Työssä pohditaan elämyksien ja ekologisuuden tärkeyttä nykypäivän palveluiden rinnalle. Käydään läpi myös kyselytutkimuksen vaiheita ja tulosten analysoimista.
Opinnäytetyön tutkimuksellisena menetelmänä toteutettiin asiakaskysely, johon vastauksia saatiin yhteensä 85. Vastauksia kerättiin Webropol-kyselyjärjestelmällä sekä paperisina versioina. Asiakaskysely suunnattiin Sampon mökeillä vierailleille vapaa-ajan asiakkaille. Tuloksista kävi ilmi, että uudet lisäpalvelut ja palvelupaketit kiinnostavat Sampon mökkien asiakaskuntaa. Kyselyn avulla saatiin myös selville parhaat mahdolliset markkinointikanavat asiakkaiden tavoittamiseen.