Ravintola Giggling Marlinin asiakastyytyväisyys
Piispanen, Olli-Pekka (2019)
Piispanen, Olli-Pekka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060715440
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060715440
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, mitä asiakastyytyväisyys on ja miten asiakkaat kokevat sen onnistuneen ravintola Giggling Marlinissa. Asiakastyytyväisyyttä testattiin asiakastyytyväisyyskyselyllä. Ensin pohdittiin, mitkä asiat vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen ja mitkä ovat kosketuspisteitä. Edellä mainittuja ovat pääasiassa palvelu ja tuotteet.
Opinnäytetyössä tutkittiin asiakkaiden tyytyväisyyttä asiakaskyselyllä. Kysely oli verkossa avoinna 16.11.2018 – 30.11.2018. Kyselyä markkinoitiin sosiaalisessa mediassa Facebookissa, tekstiviestitse ja sähköpostitse.
Tutkimuskysymyksenä oli, ovatko asiakkaat tyytyväisiä Giggling Marlinin asiakaspalveluun ja palveluihin. Tutkimuksen perusteella asiakkaat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä. Erityisen hyvin ravintola oli onnistunut asiakkaiden mukaan tarjoamaan mielenkiintoisia etuja, lisäksi asiakkaat kokivat olevansa tervetulleita ravintolaan. Palvelun nopeus oli heikoimmin menestynyt osa-alue.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia on hyödyllistä käyttää suunniteltaessa tulevaa vuotta. Lisäksi asiakastyytyväisyyttä tulisi selvittää jatkossa säännöllisesti.
Opinnäytetyössä tutkittiin asiakkaiden tyytyväisyyttä asiakaskyselyllä. Kysely oli verkossa avoinna 16.11.2018 – 30.11.2018. Kyselyä markkinoitiin sosiaalisessa mediassa Facebookissa, tekstiviestitse ja sähköpostitse.
Tutkimuskysymyksenä oli, ovatko asiakkaat tyytyväisiä Giggling Marlinin asiakaspalveluun ja palveluihin. Tutkimuksen perusteella asiakkaat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä. Erityisen hyvin ravintola oli onnistunut asiakkaiden mukaan tarjoamaan mielenkiintoisia etuja, lisäksi asiakkaat kokivat olevansa tervetulleita ravintolaan. Palvelun nopeus oli heikoimmin menestynyt osa-alue.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia on hyödyllistä käyttää suunniteltaessa tulevaa vuotta. Lisäksi asiakastyytyväisyyttä tulisi selvittää jatkossa säännöllisesti.