Digitaalisen markkinoinnin opas aloittelevalle yritykselle: Case PlasticFreeWorld Oy
Rintala, Roni-Christian (2019)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Rintala, Roni-Christian
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060715419
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060715419
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa digitaalisen markkinoinnin suunnitelma toimeksiantajan PlasticFreeWorld Oy:n digitaaliseen markkinointiin. Tutkin opinnäytetyössä toimeksiantajan jo käytössä olevia digitaalisen markkinoinnin kanavia ja etsin uusia mahdollisuuksia sekä parannusehdotuksia entistä tehokkaamman digitaalisen markkinoinnin toteuttamiseksi.
PlasticFreeWorld Oy on perustellu vuoden 2018 loppupuolella, joten yrityksen markkinointi on vielä alkuvaiheessa. Etsin uusia digitaalisen markkinoinnin keinoja, joita yritys voi käyttää hyödykseen markkinoinnissa.
Tutkin opinnäytetyössäni markkinointiviestintää, digitaalista markkinointiviestintää, Sosiaalista mediaa ja sen kanavia sekä Googlen tarjoamia digitaalisen markkinoinnin työkaluja.
Opinnäytetyön tuloksena löydettiin useita uusia mahdollisuuksia toteuttaa kohdeyrityksen digitaalista markkinointia sekä kehittää jo käytössä olevia tapoja. Digitaalinen markkinointi elää jatkuvassa murroksessa ja yritysten tulee olla läsnä nopeassa kehityksessä. Opinnäytetyön perusteella voidaan sanoa, että yrityksen kannattaa panostaa sosiaalisen median kanaviin tuottamalla asiakkaille kohdennettua ja mielenkiintoista sisältöä. Google mainonta on myös todella tärkeä digitaalisen markkinoinnin kanava, johon yrityksen on syytä perehtyä.
PlasticFreeWorld Oy on perustellu vuoden 2018 loppupuolella, joten yrityksen markkinointi on vielä alkuvaiheessa. Etsin uusia digitaalisen markkinoinnin keinoja, joita yritys voi käyttää hyödykseen markkinoinnissa.
Tutkin opinnäytetyössäni markkinointiviestintää, digitaalista markkinointiviestintää, Sosiaalista mediaa ja sen kanavia sekä Googlen tarjoamia digitaalisen markkinoinnin työkaluja.
Opinnäytetyön tuloksena löydettiin useita uusia mahdollisuuksia toteuttaa kohdeyrityksen digitaalista markkinointia sekä kehittää jo käytössä olevia tapoja. Digitaalinen markkinointi elää jatkuvassa murroksessa ja yritysten tulee olla läsnä nopeassa kehityksessä. Opinnäytetyön perusteella voidaan sanoa, että yrityksen kannattaa panostaa sosiaalisen median kanaviin tuottamalla asiakkaille kohdennettua ja mielenkiintoista sisältöä. Google mainonta on myös todella tärkeä digitaalisen markkinoinnin kanava, johon yrityksen on syytä perehtyä.