Miten Booking.com vaikuttaa hotellin myyntiin?
Berg, Roosa (2019)
Berg, Roosa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060715368
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060715368
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Yöpuu Yhtiö Oy. Opinnäytetyössä tutkittiin, millä tavoin Booking.com vaikuttaa mainitun yhtiön hotelli Verson myyntiin ja markkinointiin.
Opinnäytetyön tutkimusote oli kvalitatiivinen, eli laadullinen. Teoreettisen viitekehyksen pohjalta laadittiin Webropol-pohjainen kysely, joka sisälsi avoimia kysymyksiä. Kyselyyn vastasivat Yöpuu Yhtiö Oy:n johtajat sekä myyntiosaston henkilökunta.
Tutkimus osoitti, että saadut tulokset ovat yhteneviä aikaisempien tutkimusten ja niiden tulosten kanssa. Kalliista komissiomaksuista huolimatta Booking.com koettiin tärkeäksi online-varauskanavaksi ja sen kautta saatu näkyvyys sekä varaukset välttämättömiksi nykyaikana. Jatkotutkimusaiheeksi nousee, miten paljon hotelliasiakkaat ovat perillä varauskanavista sekä siitä, mille eri tahoille rahat jakautuvat.
Opinnäytetyön tutkimustulokset ovat salassa pidettäviä.
Opinnäytetyön tutkimusote oli kvalitatiivinen, eli laadullinen. Teoreettisen viitekehyksen pohjalta laadittiin Webropol-pohjainen kysely, joka sisälsi avoimia kysymyksiä. Kyselyyn vastasivat Yöpuu Yhtiö Oy:n johtajat sekä myyntiosaston henkilökunta.
Tutkimus osoitti, että saadut tulokset ovat yhteneviä aikaisempien tutkimusten ja niiden tulosten kanssa. Kalliista komissiomaksuista huolimatta Booking.com koettiin tärkeäksi online-varauskanavaksi ja sen kautta saatu näkyvyys sekä varaukset välttämättömiksi nykyaikana. Jatkotutkimusaiheeksi nousee, miten paljon hotelliasiakkaat ovat perillä varauskanavista sekä siitä, mille eri tahoille rahat jakautuvat.
Opinnäytetyön tutkimustulokset ovat salassa pidettäviä.