Lankatukun markkinoinnin kehittämisen keinoja : Case: Wetterhoffin langat
Lahtela, Maija (2019)
Lahtela, Maija
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615231
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060615231
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin keinoja Wetterhoffin lankatukun markkinoinnin kehittämiseen. Toimeksiantajana opinnäytetyölle on Hämeenlinnassa sijaitseva Wetterhoff Oy. Opinnäytetyössä keskityttiin Wetterhoffin omaan lankamallistoon ja sen markkinoinnin edistämiseen.
Työn tavoitteena oli kartoittaa Wetterhoffin lankatukun nykytilaa ja hyödyntää työssä saatuja tutkimustuloksia lankatukun markkinoinnin kehittämisessä ja tarkastella Wetterhoffin lankatukulle soveltuvia markkinointikanavia- ja keinoja.
Opinnäytetyössä pääasiallisena tiedonhankintamenetelmänä ja tutkimusosan pohjana toimii Wetterhoffin lankatukun nykyisille ja potentiaalisille uusille asiakkaille tehty kyselytutkimus. Kyselyn vastaajat koostuivat Suomessa toimivista lankakauppiaista ja lankatukuista tilaavista jälleenmyyjistä.
Tiedonkeruumenetelmänä on käytetty havainnointia tarkastelemalla kilpailevien yritysten verkkomarkkinointia ja Wetterhoffin lankatukun nykyisiä markkinointikanavia. Näiden pohjalta sekä kyselytutkimuksesta saatujen tulosten pohjalta on koostettu Wetterhoffin lankatukun markkinointia kehittävät keinot.
Opinnäytetyön tuloksena on ehdotukset Wetterhoffin lankatukun markkinointia hyödyttävistä keinoista. Ehdotusten pohjalta toimeksiantaja voi lähteä edistämään lankatukun markkinointia ja näkyvyyttä.
Työn tavoitteena oli kartoittaa Wetterhoffin lankatukun nykytilaa ja hyödyntää työssä saatuja tutkimustuloksia lankatukun markkinoinnin kehittämisessä ja tarkastella Wetterhoffin lankatukulle soveltuvia markkinointikanavia- ja keinoja.
Opinnäytetyössä pääasiallisena tiedonhankintamenetelmänä ja tutkimusosan pohjana toimii Wetterhoffin lankatukun nykyisille ja potentiaalisille uusille asiakkaille tehty kyselytutkimus. Kyselyn vastaajat koostuivat Suomessa toimivista lankakauppiaista ja lankatukuista tilaavista jälleenmyyjistä.
Tiedonkeruumenetelmänä on käytetty havainnointia tarkastelemalla kilpailevien yritysten verkkomarkkinointia ja Wetterhoffin lankatukun nykyisiä markkinointikanavia. Näiden pohjalta sekä kyselytutkimuksesta saatujen tulosten pohjalta on koostettu Wetterhoffin lankatukun markkinointia kehittävät keinot.
Opinnäytetyön tuloksena on ehdotukset Wetterhoffin lankatukun markkinointia hyödyttävistä keinoista. Ehdotusten pohjalta toimeksiantaja voi lähteä edistämään lankatukun markkinointia ja näkyvyyttä.