Application of Creative Workflow to the Visual Concept Design of Video Game Non-Player Characters
Tiilikainen, Laura (2019)
Lataukset:
Tiilikainen, Laura
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060514973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060514973
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan, miten videopelien NPC-hahmojen visuaalisen konseptisuunnittelun työnkulkua voi mukauttaa sujuvaksi prosessiksi. Opinnäytteen tietopohja käsittelee hahmosuunnitelmien osa-alueita luettavuudesta symbolien ja assosiaatioiden käyttöön sekä suunnitteluprosessin työvaiheita konseptoinnista valmiin suunnitelman visuaaliseen esittämiseen.
Työn teknisessä osuudessa dokumentoidaan kolmen alkuperäisen hahmosuunnitelman
työprosessit. Ensimmäinen prosessi pohjautuu minun tavalliseen työprosessiini. Toisessa testaan tietopohjasta esiin nousseita menetelmiä ja kolmannessa yhdistän hyödyllisiksi todetut metodit kahdesta ensimmäisestä prosessista uudeksi workflow’ksi. Opinnäytteen tuloksissa dokumentoidaan ja analysoidaan teknisessä osuudessa käytettyjä metodeja. Työssä valikoituneet metodit pohjautuvat omiin mieltymyksiini ja tyyliini, joten dokumentaatio on jäsennelty siten, että lukija voi käyttää sitä esimerkkinä huomioonotettavista asioista ja mahdollisista metodeista, joita kokeilla kehittäessään itselleen sopivaa workflow’ta. This thesis explores how the technical process of the visual design of video game non-player characters can be adjusted into a smooth creative workflow. The theory portion examines the design aspects of a character ranging from readability to the use of symbols and visual cues to convey themes and ideas to the viewer, as well as the different stages of the design process itself from conception to displaying the design.
The practical portion of this thesis consists of the documentation of the creation process of three original character designs. The aim was to first record the author’s usual workflow, then create an experimental workflow based on theory covered in this thesis, and lastly combine the best working methods from the two workflows to be tested in the final design.
The result of this thesis is the documentation and analysis of the workflow methods tested in the practical portion. While in this case the results reflect the author’s personal preferences and art style, the documentation will give the reader examples of things to consider and methods to test when developing their own creative workflow.
Työn teknisessä osuudessa dokumentoidaan kolmen alkuperäisen hahmosuunnitelman
työprosessit. Ensimmäinen prosessi pohjautuu minun tavalliseen työprosessiini. Toisessa testaan tietopohjasta esiin nousseita menetelmiä ja kolmannessa yhdistän hyödyllisiksi todetut metodit kahdesta ensimmäisestä prosessista uudeksi workflow’ksi. Opinnäytteen tuloksissa dokumentoidaan ja analysoidaan teknisessä osuudessa käytettyjä metodeja. Työssä valikoituneet metodit pohjautuvat omiin mieltymyksiini ja tyyliini, joten dokumentaatio on jäsennelty siten, että lukija voi käyttää sitä esimerkkinä huomioonotettavista asioista ja mahdollisista metodeista, joita kokeilla kehittäessään itselleen sopivaa workflow’ta.
The practical portion of this thesis consists of the documentation of the creation process of three original character designs. The aim was to first record the author’s usual workflow, then create an experimental workflow based on theory covered in this thesis, and lastly combine the best working methods from the two workflows to be tested in the final design.
The result of this thesis is the documentation and analysis of the workflow methods tested in the practical portion. While in this case the results reflect the author’s personal preferences and art style, the documentation will give the reader examples of things to consider and methods to test when developing their own creative workflow.