World Class Commissioning and Site Management Customer Experience for Wärtsilä Marine Business
Saaranen, Ville (2019)
Saaranen, Ville
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060514962
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060514962
Tiivistelmä
This thesis is made on behalf of Site Management and Commissioning at Wärtsilä Marine Business with the purpose of improving the customer experience in site management and during commissioning.
The aim of this thesis is to increase transparency and analyze the ways of working and finding weak spots in their processes. Studying on how Wärtsilä could have a more transparent way of working, enabling site management and commissioning to reach its full potential while acting more as a joint partner with the shipyard rather than a supplier.
The methods used in this thesis are analyzing both customer satisfaction surveys and global site surveys as well as a visit to a ship yard, resulting in a list of various areas that the customer has found to be lacking from Wärtsilä’s’ side.
The found areas such as communication and reporting were then given recommendations to, as defined in the theory. These were, for instance enhancing a clearer communication platform with DCM365 or having standardized way of writing reports at the shipyard. Detta slutarbete görs på uppdrag av varvledning och idriftsättning på Wärtsilä Marine Business med syftet att förbättra kundupplevelsen inom varvledningen och idriftsättningen.
Syftet med detta arbete är att öka synligheten och analysera arbetstillvägagången och hitta svaga punkter i dessa processer. Studier om hur Wärtsilä skulle kunna ha ett klarare sätt att arbeta, vilket möjliggör för varvledningen och idrifttagningen att uppnå sitt fulla potential samtidigt som man agerar mer som en gemensam partner med varvet i stället för att agera som leverantör.
Metoderna som används i denna avhandling är analyser över enkäter för både kundnöjdhet och enkäter ämnade för varvledningen, samt besök på en varv, detta resulterade i en lista över olika områden som kunden har funnit att saknas från Wärtsiläs sida.
De funna områden som kommunikation och rapportering hittades, fick sedan rekommendationer enligt teorin. Såsom att använda en tydligare kommunikationsplattform som DCM365 eller ha standardiserat sätt att skriva rapporter på skeppsvarvet.
The aim of this thesis is to increase transparency and analyze the ways of working and finding weak spots in their processes. Studying on how Wärtsilä could have a more transparent way of working, enabling site management and commissioning to reach its full potential while acting more as a joint partner with the shipyard rather than a supplier.
The methods used in this thesis are analyzing both customer satisfaction surveys and global site surveys as well as a visit to a ship yard, resulting in a list of various areas that the customer has found to be lacking from Wärtsilä’s’ side.
The found areas such as communication and reporting were then given recommendations to, as defined in the theory. These were, for instance enhancing a clearer communication platform with DCM365 or having standardized way of writing reports at the shipyard.
Syftet med detta arbete är att öka synligheten och analysera arbetstillvägagången och hitta svaga punkter i dessa processer. Studier om hur Wärtsilä skulle kunna ha ett klarare sätt att arbeta, vilket möjliggör för varvledningen och idrifttagningen att uppnå sitt fulla potential samtidigt som man agerar mer som en gemensam partner med varvet i stället för att agera som leverantör.
Metoderna som används i denna avhandling är analyser över enkäter för både kundnöjdhet och enkäter ämnade för varvledningen, samt besök på en varv, detta resulterade i en lista över olika områden som kunden har funnit att saknas från Wärtsiläs sida.
De funna områden som kommunikation och rapportering hittades, fick sedan rekommendationer enligt teorin. Såsom att använda en tydligare kommunikationsplattform som DCM365 eller ha standardiserat sätt att skriva rapporter på skeppsvarvet.