Sosiaalisen median käyttö yrityksen markkinoinnissa - Case B&J's Livingroom
Elo, Jasmin; Hassinen, Nelli (2019)
Elo, Jasmin
Hassinen, Nelli
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414856
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414856
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten ja millä keinoin yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissaan mahdollisimman tehokkaasti. Työ toteutettiin toimeksiantona uudelle, elokuussa 2018 auenneelle kuopiolaiselle ravintolalle. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda vahva teoreettinen tietopaketti toimeksiantajalle, jolla he pääsevät alkuun yrityksen markkinoinnin kanssa ja jota he voivat hyödyntää tulevaisuudessa markkinoinnin suunnittelussa.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin teemahaastattelu toimeksiantajalle, jonka tarkoituksena oli kartoittaa sosiaalisen median tavoitteita ja muita markkinointimuotoja. Haastattelun avulla analysoitiin yrityksen nykytilaa, sekä tulevaisuuden tavoitteita ja toiveita markkinoinnin suhteen.
Yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti markkinoinnissaan ja sen monikanavaisuus auttaa tavoittamaan uusia kohderyhmiä helpommin ja antaa laajalti näkyvyyttä. Useat ravintola-alan yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan, joten yrityksen täytyy erottua kilpailijoista ja löytää itselle sopivat alustat, joilla markkinoida palveluitaan. B&J’s Livingroom:in tapauksessa, toimivimmiksi kanaviksi valittiin Facebook ja Instagram.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin teemahaastattelu toimeksiantajalle, jonka tarkoituksena oli kartoittaa sosiaalisen median tavoitteita ja muita markkinointimuotoja. Haastattelun avulla analysoitiin yrityksen nykytilaa, sekä tulevaisuuden tavoitteita ja toiveita markkinoinnin suhteen.
Yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti markkinoinnissaan ja sen monikanavaisuus auttaa tavoittamaan uusia kohderyhmiä helpommin ja antaa laajalti näkyvyyttä. Useat ravintola-alan yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan, joten yrityksen täytyy erottua kilpailijoista ja löytää itselle sopivat alustat, joilla markkinoida palveluitaan. B&J’s Livingroom:in tapauksessa, toimivimmiksi kanaviksi valittiin Facebook ja Instagram.