Markkinointimateriaalin suunnittelu Tuula-vesibussille
Hynynen, Satu (2019)
Hynynen, Satu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060314454
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060314454
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Höytiäisellä teema- ja vuoroliikenneristeilyt aloittavalle NaviKotka-yritykselle yhtenäinen mainoskonsepti. Mainoskonseptilta edellytettiin kustannustehokkuutta ja soveltuvuutta markkinointiin verkossa, sosiaalisessa mediassa ja painotuotteissa.
Opinnäytetyö on toiminnallinen. Tietoperustassa tarkastellaan viestintäsuunnitelman ja visuaalisen ilmeen toteuttamista. Keskeisimmät huomioitavat osa-alueet ovat mainoskonseptin suunnittelu ja toteutus, joiden avulla risteilytoiminta saa näkyvyyttä. Tietoperustassa käsitellään lisäksi vuorovaikutteisuutta sekä visuaalista identiteettiä sosiaalisen median markkinoinnissa.
Työn tuloksia olivat visuaalinen ilme yritykselle sekä mainoskonsepti teemaristeilyille. Yritykselle luotiin myös logo ja yritystunnus. Lisäksi yritykselle suunniteltiin markkinointimateriaalia sosiaaliseen mediaan ja painotuotteisiin.
The aim of the thesis was to design and implement a uniform advertising concept for the NaviKotka company, which starts the theme cruises and passenger traffic cruises in Lake Höytiäinen in the summer of 2019. The advertising concept required cost-effectiveness and suitability for marketing in online, social media and print products.
The thesis is functional. The knowledge base examines the imlementation of a communication plan and the visual look. The most important aspects to be consired are the design and implementation of the advertising concept, which bring visibility to the cruises. The knowledge base also addresses interactivity and visual identity in the marketing of social media.
The outcome of the work were a visual look for the company and an advertising concept for theme. In addtion, a logo, corporate identity and marketing material for social media were created for the company.
Opinnäytetyö on toiminnallinen. Tietoperustassa tarkastellaan viestintäsuunnitelman ja visuaalisen ilmeen toteuttamista. Keskeisimmät huomioitavat osa-alueet ovat mainoskonseptin suunnittelu ja toteutus, joiden avulla risteilytoiminta saa näkyvyyttä. Tietoperustassa käsitellään lisäksi vuorovaikutteisuutta sekä visuaalista identiteettiä sosiaalisen median markkinoinnissa.
Työn tuloksia olivat visuaalinen ilme yritykselle sekä mainoskonsepti teemaristeilyille. Yritykselle luotiin myös logo ja yritystunnus. Lisäksi yritykselle suunniteltiin markkinointimateriaalia sosiaaliseen mediaan ja painotuotteisiin.
The aim of the thesis was to design and implement a uniform advertising concept for the NaviKotka company, which starts the theme cruises and passenger traffic cruises in Lake Höytiäinen in the summer of 2019. The advertising concept required cost-effectiveness and suitability for marketing in online, social media and print products.
The thesis is functional. The knowledge base examines the imlementation of a communication plan and the visual look. The most important aspects to be consired are the design and implementation of the advertising concept, which bring visibility to the cruises. The knowledge base also addresses interactivity and visual identity in the marketing of social media.
The outcome of the work were a visual look for the company and an advertising concept for theme. In addtion, a logo, corporate identity and marketing material for social media were created for the company.