Esc-Room Vantaa Oy:n digimarkkinoinnin keinot
Leppänen, Nestori (2019)
Leppänen, Nestori
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060314393
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060314393
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli vahvistaa toimeksiantajan tietämystä pakohuonepelialan markkinoinnista. Pääpaino oli rajatuissa markkinointikanavissa. Toimeksiantaja halusi tietää enemmän Google Ads -hakuverkostokampanjasta, Facebookista, Instagramista sekä Offerilla Oy:n tarjoamista markkinointimahdollisuuksista. Lisäksi tavoitteena oli löytää uusia markkinointikeinoja, mitä toimeksiantaja voisi käyttää tulevaisuudessa omassa markkinoinnissaan.
Opinnäytetyössä aineistona oli pääosin internet-lähteet. Lähteet sisälsivät erilaisia artikkeileita, blogeja, uutisia sekä yritysten omia internet-sivuja. Opinnäytetyössä toteutettiin Offerillan edustajan haastattelu, josta saatiin aineistoa Offerilla Oy:stä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Määrällinen tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena käyttäen Google Forms -ohjelmaa. Kyselyn tavoite oli ottaa selvää vastaajien mieltymyksistä sekä tottumuksista pakohuoneisiin liittyen.
Työn tuloksissa todettiin, että toimeksiantajan ennalta määritetyt markkinointikanavat ovat
hyviä kanavia pakohuoneiden markkinointiin. Tutkimuksen kautta löydettiin toimeksiantajalle uusia mahdollisuuksia pakohuoneen markkinointiin. Lopulta saatiin vahvistusta digimarkkinoinnin kannattavuudesta. Digimarkkinointi on pakohuonealalla kustannustehokas tapa markkinoida. Pienellämmäkin budjetilla pystytään hyvin tekemään kohdennettua markkinointia digimarkkinointikanavien kautta.
Opinnäytetyössä aineistona oli pääosin internet-lähteet. Lähteet sisälsivät erilaisia artikkeileita, blogeja, uutisia sekä yritysten omia internet-sivuja. Opinnäytetyössä toteutettiin Offerillan edustajan haastattelu, josta saatiin aineistoa Offerilla Oy:stä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Määrällinen tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena käyttäen Google Forms -ohjelmaa. Kyselyn tavoite oli ottaa selvää vastaajien mieltymyksistä sekä tottumuksista pakohuoneisiin liittyen.
Työn tuloksissa todettiin, että toimeksiantajan ennalta määritetyt markkinointikanavat ovat
hyviä kanavia pakohuoneiden markkinointiin. Tutkimuksen kautta löydettiin toimeksiantajalle uusia mahdollisuuksia pakohuoneen markkinointiin. Lopulta saatiin vahvistusta digimarkkinoinnin kannattavuudesta. Digimarkkinointi on pakohuonealalla kustannustehokas tapa markkinoida. Pienellämmäkin budjetilla pystytään hyvin tekemään kohdennettua markkinointia digimarkkinointikanavien kautta.