Markkinoinnin vuosikello Ruskeat Tytöt ry:lle
Dadson, Denise (2019)
Dadson, Denise
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060314328
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060314328
Tiivistelmä
Opinnäytetyö laadittiin Ruskeat Tytöt ry:lle. Lähtökohtana on Ruskeat Tytöt ry:n Median, eli RT Median tunnettavuuden lisääminen. RT Median julkaisut pohjautuvat intersektionaaliseen feminismiin. Intersektionaalisen feminismin perusperiaatteena on saavuttaa jokaiselle marginaaliryhmään kuuluvalle henkilölle oma normalisoitu tilansa yhteiskunnassa. Toimeksiantaja julkaisee sisältöä omassa ja lainatussa mediassa.
Opinnäytetyössä selvitettiin, miten medioissa tulisi viestiä, jotta kohderyhmä saavutettaisiin parhaalla mahdollisella tavalla. Tutkimuskysymykseen saatiin vastaus käyttämällä tutkimusmenetelminä kahta kyselyä ja vertailuanalyysia sekä tutkimalla toimeksiantajan omaa ja lainattua mediaa. Kyselyistä toinen oli suunnattu toimeksiantajalle ja toinen kohderyhmälle. Tutkimusmenetelmien lisäksi opinnäytetyössä sovellettiin markkinoinnin ja markkinointiviestinnän teoriaa digiaikana. Markkinoinnin ja markkinointiviestinnän teoriaa lähestyttiin asiakaslähtöisyyden näkökulmasta. Sovelletusta teoriasta ja tutkimusaineiston johtopäätöksistä luotiin markkinoinnin vuosikello. Markkinoinnin vuosikelloon on kirjattu toimenpiteet, joiden on määrä helpottaa toimeksiantajan markkinointiviestinnän toimia tulevaisuudessa.
Tutkimusaineiston keskeisistä tuloksista kävi ilmi kohderyhmän seurattujen aihealueiden ja toimeksiantajan tuottaman sisällön kysynnän ja tarjoaman kohtaaminen. Toimeksiantajan on laajennettava aihealueitaan ja aktivoiduttava lainatun median alustoilla vastatakseen kohderyhmänsä kysyntään. Tämän lisäksi heidän on optimoitava oman mediansa sisältöä, jotta verkossa toimivat hakukoneet saavuttavat heidän sivustonsa paremmin. Toimeksiantajan on keskityttävä sivuston aktiiviseen ja tasaisen väliajoin tapahtuvaan sisällöntuotantoon.
Toimeksiantaja pilotoi markkinoinnin vuosikelloa tulevina vuosineljänneksinä, näin ollen markkinoinnin vuosikellon toimenpiteiden tulosten mittaaminen on mahdollista vasta tulevaisuudessa. This thesis research project was undertaken for Ruskeat Tytöt ry, a Finnish registered association. The core research objective was to increase the visibility and familiarity of Ruskeat Tytöt ry Media, or RT Media. RT Media’s publications are based in intersectional feminism. Intersectional feminism’s fundamental principle is to create one’s own normalized space for all marginalized groups in our society. Ruskeat Tytöt ry will publish the content both on their own media channels and in other media.
This study sought to investigate how to communicate in order to best reach the specified target audience. In order to get an answer to this research question, a research method consisting of two questionnaires and a comparative analysis were employed. The methodology also included analyses of Ruskeat Tytöt ry’s own media and other outlets. Of the two questionnaires, one was drafted for the sponsor association of the research, Ruskeat Tytöt ry, and the other for their target audience. In addition to these research methods, the theories of marketing and marketing communications in the digital age were applied. Marketing and marketing communications theories were applied from the perspective of client insight. A marketing calendar was created based on the applied theory and conclusions of the research data. The marketing calendar includes suggested measures meant to facilitate the association’s marketing communications in the future.
Among the key conclusions in the data was an understanding of the thematic areas followed by the target audience and how well they are matched by the demand for the offering of content produced by the sponsor association. The sponsor association must broaden their offering in terms of thematic diversity and become more active on external media platforms to meet the target audience demand. In addition, they must optimize the content of their own media content in order for online search engines to better locate their website. The sponsor association must also focus on active and regular content production on their website.
The sponsor association will be piloting the marketing calendar in upcoming quarters and as such, any analysis of the results of the marketing calendar's suggested measures will only be possible in the future.
Opinnäytetyössä selvitettiin, miten medioissa tulisi viestiä, jotta kohderyhmä saavutettaisiin parhaalla mahdollisella tavalla. Tutkimuskysymykseen saatiin vastaus käyttämällä tutkimusmenetelminä kahta kyselyä ja vertailuanalyysia sekä tutkimalla toimeksiantajan omaa ja lainattua mediaa. Kyselyistä toinen oli suunnattu toimeksiantajalle ja toinen kohderyhmälle. Tutkimusmenetelmien lisäksi opinnäytetyössä sovellettiin markkinoinnin ja markkinointiviestinnän teoriaa digiaikana. Markkinoinnin ja markkinointiviestinnän teoriaa lähestyttiin asiakaslähtöisyyden näkökulmasta. Sovelletusta teoriasta ja tutkimusaineiston johtopäätöksistä luotiin markkinoinnin vuosikello. Markkinoinnin vuosikelloon on kirjattu toimenpiteet, joiden on määrä helpottaa toimeksiantajan markkinointiviestinnän toimia tulevaisuudessa.
Tutkimusaineiston keskeisistä tuloksista kävi ilmi kohderyhmän seurattujen aihealueiden ja toimeksiantajan tuottaman sisällön kysynnän ja tarjoaman kohtaaminen. Toimeksiantajan on laajennettava aihealueitaan ja aktivoiduttava lainatun median alustoilla vastatakseen kohderyhmänsä kysyntään. Tämän lisäksi heidän on optimoitava oman mediansa sisältöä, jotta verkossa toimivat hakukoneet saavuttavat heidän sivustonsa paremmin. Toimeksiantajan on keskityttävä sivuston aktiiviseen ja tasaisen väliajoin tapahtuvaan sisällöntuotantoon.
Toimeksiantaja pilotoi markkinoinnin vuosikelloa tulevina vuosineljänneksinä, näin ollen markkinoinnin vuosikellon toimenpiteiden tulosten mittaaminen on mahdollista vasta tulevaisuudessa.
This study sought to investigate how to communicate in order to best reach the specified target audience. In order to get an answer to this research question, a research method consisting of two questionnaires and a comparative analysis were employed. The methodology also included analyses of Ruskeat Tytöt ry’s own media and other outlets. Of the two questionnaires, one was drafted for the sponsor association of the research, Ruskeat Tytöt ry, and the other for their target audience. In addition to these research methods, the theories of marketing and marketing communications in the digital age were applied. Marketing and marketing communications theories were applied from the perspective of client insight. A marketing calendar was created based on the applied theory and conclusions of the research data. The marketing calendar includes suggested measures meant to facilitate the association’s marketing communications in the future.
Among the key conclusions in the data was an understanding of the thematic areas followed by the target audience and how well they are matched by the demand for the offering of content produced by the sponsor association. The sponsor association must broaden their offering in terms of thematic diversity and become more active on external media platforms to meet the target audience demand. In addition, they must optimize the content of their own media content in order for online search engines to better locate their website. The sponsor association must also focus on active and regular content production on their website.
The sponsor association will be piloting the marketing calendar in upcoming quarters and as such, any analysis of the results of the marketing calendar's suggested measures will only be possible in the future.