Ulottuvuuksien kohtaaminen: CGI-hahmon visuaalinen harmonia 2D-maailmassa
Loukola, Eemeli (2019)
Loukola, Eemeli
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060113978
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060113978
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee tietokoneella luodun kolmiulotteisen grafiikan yhdistämistä käsin piirretyn kaksiulotteisen grafiikan kanssa. Opinnäytetyössä tutkitaan, miten kolmiulotteisen hahmon saa näyttämään uskottavalta kaksiulotteisessa ympäristössä ja näyttää visuaalisesti samanlaiselta kuin käsin piirretty hahmo.
Opinnäytetyö on jaettu kuuteen eri lukuun, joista kolme on muita laajempia: Kolmannessa luvussa kerrotaan piirrosanimaation ja tietokoneanimaation historiasta ja metodeista. Neljännessä luvussa kerrotaan tarkemmin työn aihealueen eli tradigitaalisen animaation historiasta, kehityksestä ja metodeista. Viidennessä luvussa käydään läpi oman projektin työvaiheet alkukonseptista lopullisten kuvien luontiin.
Liitteeksi on lisätty kahden kootun kuvan videot, joissa kuvan eri tasot laitetaan paikoilleen. Olen myös lisännyt videon renderöidystä hahmosta, jonka kamera kiertää ympäri. Videossa näytetään hahmo ilman värejä sekä värien kanssa.
Opinnäytetyö on jaettu kuuteen eri lukuun, joista kolme on muita laajempia: Kolmannessa luvussa kerrotaan piirrosanimaation ja tietokoneanimaation historiasta ja metodeista. Neljännessä luvussa kerrotaan tarkemmin työn aihealueen eli tradigitaalisen animaation historiasta, kehityksestä ja metodeista. Viidennessä luvussa käydään läpi oman projektin työvaiheet alkukonseptista lopullisten kuvien luontiin.
Liitteeksi on lisätty kahden kootun kuvan videot, joissa kuvan eri tasot laitetaan paikoilleen. Olen myös lisännyt videon renderöidystä hahmosta, jonka kamera kiertää ympäri. Videossa näytetään hahmo ilman värejä sekä värien kanssa.