Strategisen muutoksen johtaminen ja osallistuttaminen työntekijälähettilyyteen
Kilpelä, Anni (2019)
Kilpelä, Anni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113610
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019053113610
Tiivistelmä
Opinnäytetyö jakaantuu kahteen osioon: strateginen päätös muuttaa yrityskulttuuri myyntiorientoituneemmaksi sekä sitouttaminen työntekijälähettilyyteen. Organisaatio on päättänyt b2b-puolella siirtyä elämyksellisen ratkaisumyynnin pariin, tämä vaikuttaa vahvasti myyjien työtehtäviin. Lähtökohtaisesti kehittämistehtävän tavoitteena on lisätä myynnillistä otetta toimintaan sekä kehittää myynnillistä ajattelua organisaation sisällä, mutta opinnäytetyössä keskitytään myös merkittävästi viestinnälliseen, yrityksestä ulospäin näkyvään toimintaan ja käsitellään aiheena myös sosiaalista myyntiä.