Jokereiden Club Seat -katsomon uudelleenkonseptointi
Puustinen, Niklas (2019)
Puustinen, Niklas
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913185
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913185
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää millä keinoilla Jokereiden club-katsomoa tu- lisi uudelleen konseptoida, jotta se toisi lisää maksavia asiakkaita. Opinnäytetyön ta- voitteena on kerätä tietoa asiakaskyselyllä ja maailmalla olevista malleista, miten club-katsomoa kannattaisi uudistaa, jotta katsomoon saataisiin lisää maksavia asiak- kaita.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu urheilumarkkinoinnista ja siihen liittyvistä osa-alu- eista. Teoriaosuus antoi hyvän pohjan toiminnalliselle osuudelle.
Tutkimus on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kaksi osaista asiakaskyselyä, jotka lähetettiin toimeksiantajan haluamalle asiakasseg- mentille.
Tutkimuksen keskeisimpiä tuloksia oli lipun hinnan oikea arvo, kenen kanssa asiak- kaat käyvät ottelussa ja missä suurin potentiaali parantaa, lisäpalvelut ja mitä tarjoi- lussa arvostetaan
Tutkimuksen tuloksia hyödynnettiin club-katsomon uudelleen konseptoinnissa. Kyse- lyn avulla löytyi kehitysideoita, joita sovellettiin käytäntöön kaudelle 2018-2019. Tutki- mus loi hyvän pohjan club-katsomon jatkuvalle kehittymiselle.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu urheilumarkkinoinnista ja siihen liittyvistä osa-alu- eista. Teoriaosuus antoi hyvän pohjan toiminnalliselle osuudelle.
Tutkimus on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kaksi osaista asiakaskyselyä, jotka lähetettiin toimeksiantajan haluamalle asiakasseg- mentille.
Tutkimuksen keskeisimpiä tuloksia oli lipun hinnan oikea arvo, kenen kanssa asiak- kaat käyvät ottelussa ja missä suurin potentiaali parantaa, lisäpalvelut ja mitä tarjoi- lussa arvostetaan
Tutkimuksen tuloksia hyödynnettiin club-katsomon uudelleen konseptoinnissa. Kyse- lyn avulla löytyi kehitysideoita, joita sovellettiin käytäntöön kaudelle 2018-2019. Tutki- mus loi hyvän pohjan club-katsomon jatkuvalle kehittymiselle.