Näytteilleasettajien mielipiteitä Vene 18 Båt -messuista
Alén, Daniela (2019)
Alén, Daniela
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913131
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913131
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten hyvin näytteilleasettajien odotukset kohtasivat saavutettujen tuloksien kanssa Vene 18 Båt -messuilla. Vene 18 Båt – messut järjestettiin 9.-18.2.2018. Palautetta kysyttiin messuista ja niiden järjestelyistä. Paitsi, että tietoa saatiin toteutetuista messuista, saatiin informaatiota myös tulevia messuja ajatellen.
Tein tämän tutkimuksen, koska minua itseäni kiinnostaa tapahtumat ja eritoten tapahtumamarkkinointi markkinointiviestinnän välineenä. Mielestäni tästä tutkimuksesta voisi olla hyötyä yritykselle, joka miettii, olisiko järkevää osallistua messuille näytteilleasettajana.
Tutkimus toteutettiin teemahaastattelujen muodossa Vene 18 Båt – messujen aikana. Haastattelut tehtiin kahdessa osassa, messujen ensimmäisenä päivänä 9.2.2018 ja toiseksi viimeisenä päivänä 17.2.2018. Valitsin näytteilleasettajien joukosta haastateltavat satunnaisesti siten, että sain aikaan mahdollisimman monipuolisen otannan. Mukana oli sekä isojen että pienien yritysten edustajia.
Vene 18 Båt -messut olivat yleisesti näytteilleasettajien mielestä hyvä messutapahtuma. Suurin osa näytteilleasettajien edustamista yrityksistä olikin osallistunut messuille jo useiden vuosien ajan. Messuille toivottiin lisää kävijöitä. Tutkimustuloksista päätellen voi todeta, että kehitettävää haastattelun pohjalta voisi olla tapahtuman kestossa aikaa ja resursseja ajatellen.
Tein tämän tutkimuksen, koska minua itseäni kiinnostaa tapahtumat ja eritoten tapahtumamarkkinointi markkinointiviestinnän välineenä. Mielestäni tästä tutkimuksesta voisi olla hyötyä yritykselle, joka miettii, olisiko järkevää osallistua messuille näytteilleasettajana.
Tutkimus toteutettiin teemahaastattelujen muodossa Vene 18 Båt – messujen aikana. Haastattelut tehtiin kahdessa osassa, messujen ensimmäisenä päivänä 9.2.2018 ja toiseksi viimeisenä päivänä 17.2.2018. Valitsin näytteilleasettajien joukosta haastateltavat satunnaisesti siten, että sain aikaan mahdollisimman monipuolisen otannan. Mukana oli sekä isojen että pienien yritysten edustajia.
Vene 18 Båt -messut olivat yleisesti näytteilleasettajien mielestä hyvä messutapahtuma. Suurin osa näytteilleasettajien edustamista yrityksistä olikin osallistunut messuille jo useiden vuosien ajan. Messuille toivottiin lisää kävijöitä. Tutkimustuloksista päätellen voi todeta, että kehitettävää haastattelun pohjalta voisi olla tapahtuman kestossa aikaa ja resursseja ajatellen.