Liiketoimintasuunnitelma: Kahvibaari CBC
Helenius, Kai (2019)
Helenius, Kai
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812449
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052812449
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tehdä liiketoimintasuunnitelma pääkaupunkiseudulle perustettavalle paahtimokahvibaarille. Tavoitteena oli selvittää uudelle liikeidealle perustuvan kahvilan mahdollisuutta menestyä pääkaupunkiseudun kilpailuilla markkinoilla. Tarkoituksena oli myös selvittää, voiko liikeidean tapaiselle modulikahvibaarikonseptille tehdä liiketoimintasuunnitelman, jossa on huomioitu liiketoiminnan monistaminen franchising-liiketoimintamallin avulla, perustettavan kahvibaarin oman tuotemerkin rakentaminen brändiksi sekä uudet innovatiiviset tavat kerätä rahoitusta ja osakkaita uuteen perustettavaan yritykseen.
Opinnäytetyössä käsiteltiin liiketoimintasuunnitelman teoriaa ja sisältöä. Liiketoimintasuunnitelman teoriaosuus oli hankittu monista kirjallisuuslähteistä ja internetsivustoilta. Selvityksessä apuvälineenä käytettiin laadullisen tutkimuksen menetelmiä, joilla tehtiin havaintoja kilpailevien yritysten asiakaspalvelusta, kyvystä vastata brändinsä asiakaslupaukseen ja tuotteiden laadusta.
Työssä selvitettiin liiketoimintasuunnitelman eri osien lisäksi palvelumuotoilun, brändin rakentamisen ja franchising-liiketoiminnan teoriaa monipuolisesti eri näkökulmilta. Liiketoimintasuunnitelma keskitti kahvibaarin liikeidean ja sen toteuttamiseksi tarvittavan rahoitussuunnitelman esittelyyn.
Hyvän ja innovatiivisen liikeidean avulla on mahdollista saada tehdyksi liiketoimintasuunnitelma, joka kiinnostaa rahoittajia. Rahoittajien avulla on mahdollista saada kahvibaari avattua.
Opinnäytetyössä käsiteltiin liiketoimintasuunnitelman teoriaa ja sisältöä. Liiketoimintasuunnitelman teoriaosuus oli hankittu monista kirjallisuuslähteistä ja internetsivustoilta. Selvityksessä apuvälineenä käytettiin laadullisen tutkimuksen menetelmiä, joilla tehtiin havaintoja kilpailevien yritysten asiakaspalvelusta, kyvystä vastata brändinsä asiakaslupaukseen ja tuotteiden laadusta.
Työssä selvitettiin liiketoimintasuunnitelman eri osien lisäksi palvelumuotoilun, brändin rakentamisen ja franchising-liiketoiminnan teoriaa monipuolisesti eri näkökulmilta. Liiketoimintasuunnitelma keskitti kahvibaarin liikeidean ja sen toteuttamiseksi tarvittavan rahoitussuunnitelman esittelyyn.
Hyvän ja innovatiivisen liikeidean avulla on mahdollista saada tehdyksi liiketoimintasuunnitelma, joka kiinnostaa rahoittajia. Rahoittajien avulla on mahdollista saada kahvibaari avattua.