Henkilöbrändipalvelun tuotteistus
Vestervik, Rita (2019)
Vestervik, Rita
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411853
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411853
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on henkilöbrändipalvelun tuotteistus bränditoimisto Rock My Businekselle. Bränditoimistolla on ollut jo pitkään tavoitteena tuotteistaa tarjolla olevia palveluitaan, mutta resurssien puutteiden vuoksi sitä ei ole tehty. Henkilöbrändipalvelu valikoitui tuotteistukseen, sillä bränditoimisto näkee palvelussa kasvupotentiaalia. Tuotteistuksen myötä palvelu tulee helpommin myytäväksi, kustannustehokkaammaksi ja selkeämmiksi asiakkaalle, sekä bränditoimistolle. Tuotteistuksen myötä haetaan nousua uusasiakashankintaan, sekä tarjotaan henkilöbrändipalvelua suoraan yrityksille, jolloin tarkoituksena on henkilöbrändätä yrityksen työntekijät.
Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään ensin teoriaa tuotteistuksesta. Tämän jälkeen käydään läpi mitä hyötyä tuotteistuksesta on hyötyä yrityksen sekä asiakkaan näkökulmasta. Käsittelen myös brändiä ja sitä mitä hyötyä brändi tuo yritykselle. Käyn myös läpi henkilöbrändiä osana teoreettista viitekehystä. Teoreettisen viitekehyksen avulla lähdin kokoamaan henkilöbrändipalvelun tuotteistuksen pohjaa. Loin yhdessä bränditoimiston kanssa toimintasuunnitelman, jonka perusteella aloitin toteuttamaan tuotteistusta. Tuotteistetusta palvelusta oli muutama eri versio ennen lopullista julkaistua versiota. Graafisessa toteutuksessa käytin Canva-verkkosivua.
Henkilöbrändipalvelun tuotteistus eteni hyvin ja lopputulos on onnistunut. Lopputuotoksena syntyi verkkolehti, joka löytyy bränditoimiston verkkosivuilta. Henkilöbrändipalvelun tuotteistus helpottaa palvelun myymistä, sekä asiakkailla on selkeä käsitys ennen palvelun ostoa siitä mitä palvelu sisältää. Henkilöbrändipalvelua on tärkeä kehittää asiakkaiden palautteiden perusteella. Kun tuotteistettua henkilöbrändipalvelua on ostettu, bränditoimiston on tärkeä lisätä referenssejä verkkolehteen, mikä lisää palvelun luotettavuutta.
Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään ensin teoriaa tuotteistuksesta. Tämän jälkeen käydään läpi mitä hyötyä tuotteistuksesta on hyötyä yrityksen sekä asiakkaan näkökulmasta. Käsittelen myös brändiä ja sitä mitä hyötyä brändi tuo yritykselle. Käyn myös läpi henkilöbrändiä osana teoreettista viitekehystä. Teoreettisen viitekehyksen avulla lähdin kokoamaan henkilöbrändipalvelun tuotteistuksen pohjaa. Loin yhdessä bränditoimiston kanssa toimintasuunnitelman, jonka perusteella aloitin toteuttamaan tuotteistusta. Tuotteistetusta palvelusta oli muutama eri versio ennen lopullista julkaistua versiota. Graafisessa toteutuksessa käytin Canva-verkkosivua.
Henkilöbrändipalvelun tuotteistus eteni hyvin ja lopputulos on onnistunut. Lopputuotoksena syntyi verkkolehti, joka löytyy bränditoimiston verkkosivuilta. Henkilöbrändipalvelun tuotteistus helpottaa palvelun myymistä, sekä asiakkailla on selkeä käsitys ennen palvelun ostoa siitä mitä palvelu sisältää. Henkilöbrändipalvelua on tärkeä kehittää asiakkaiden palautteiden perusteella. Kun tuotteistettua henkilöbrändipalvelua on ostettu, bränditoimiston on tärkeä lisätä referenssejä verkkolehteen, mikä lisää palvelun luotettavuutta.