Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinointiviestinnässä : case: Pussikeskus Oy
Lindfors, Jesperi (2019)
Lindfors, Jesperi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411846
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411846
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on osa yksityishenkilöiden sekä yrityksien päivittäistä toimintaa. Sosiaalinen media mahdollistaa yrityksille mainontakeinoja, jotka ovat kustannustehokkaita ja helposti toteutettavissa. Tällä hetkellä on elintärkeää, että yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma Pussikeskus Oy:lle. Pussikeskus tiedosti, että he eivät käytä suunnitelmallisesti sosiaalista mediaa, joten opinnäytetyössä kehitettiin yhdessä toimeksiantajan kanssa suunnitelma sosiaalisen median käyttöön. Lisäksi tavoitteena oli työn avulla vakuuttaa Pussikeskus sosiaalisen median hyödyistä markkinointiviestinnän sekä uusasiakashankinnan suhteen.
Sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelman toteuttamista varten kerättiin tietoa digitaalisesta markkinoinnista, markkinointiviestinnästä sekä sosiaalisesta mediasta. Opinnäytetyön tietoperustan keräämiseen hyödynnettiin aihealueeseen liittyvää suomen- sekä englanninkielistä kirjallisuutta ja sähköisiä lähteitä.
Opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Toiminnallinen osuus toteutettiin yhteistyössä Pussikeskus Oy:n kanssa laatimalla sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma vuodelle 2020-2021. Markkinointiviestintäsuunnitelma esitellään opinnäytetyön loppuosassa tietoperusta osion jälkeen.
Opinnäytetyön tuloksena Pussikeskus Oy sai sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelman 2020-2021 vuodelle. Pussikeskus sai myös arvokasta tietoa, kuinka yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa tulevaisuudessa omien tuotteidensa markkinoinnissa sekä potentiaalisten asiakkaiden etsinnässä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma Pussikeskus Oy:lle. Pussikeskus tiedosti, että he eivät käytä suunnitelmallisesti sosiaalista mediaa, joten opinnäytetyössä kehitettiin yhdessä toimeksiantajan kanssa suunnitelma sosiaalisen median käyttöön. Lisäksi tavoitteena oli työn avulla vakuuttaa Pussikeskus sosiaalisen median hyödyistä markkinointiviestinnän sekä uusasiakashankinnan suhteen.
Sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelman toteuttamista varten kerättiin tietoa digitaalisesta markkinoinnista, markkinointiviestinnästä sekä sosiaalisesta mediasta. Opinnäytetyön tietoperustan keräämiseen hyödynnettiin aihealueeseen liittyvää suomen- sekä englanninkielistä kirjallisuutta ja sähköisiä lähteitä.
Opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Toiminnallinen osuus toteutettiin yhteistyössä Pussikeskus Oy:n kanssa laatimalla sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma vuodelle 2020-2021. Markkinointiviestintäsuunnitelma esitellään opinnäytetyön loppuosassa tietoperusta osion jälkeen.
Opinnäytetyön tuloksena Pussikeskus Oy sai sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelman 2020-2021 vuodelle. Pussikeskus sai myös arvokasta tietoa, kuinka yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa tulevaisuudessa omien tuotteidensa markkinoinnissa sekä potentiaalisten asiakkaiden etsinnässä.