Jag är väl inget varumärke: Personal branding på LinkedIn
Wik, Toni (2019)
Wik, Toni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411822
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411822
Tiivistelmä
In this thesis I will go through personal branding and the connection to LinkedIn. The purpose is to describe personal branding and things that are important to consider. I will also go through how to develop your personal brand. LinkedIn is an excellent platform to be seen by recruiters and other important people for one's career. With a strong brand it is easier to stand out on different platforms.
In the theoretical part, I will go through personal branding and LinkedIn as a tool and its impact on the personal brand. In the empirical part I have used a qualitative method in the form of interviews. The interviews are conducted with a recruiter, a regional manager at a larger company and also with one who has been employed through LinkedIn, in other words one who has gone through the process that I will write about.
The survey showed, among other things, what personal branding means, how it can be linked to LinkedIn and also the most important things that a LinkedIn profile should contain and why. The result of the survey also showed that you can use your personal brand on LinkedIn and also why. Detta arbete handlar om personal branding och kopplingen till LinkedIn. Syftet är att beskriva personal branding och vad som är viktigt att tänka på ifråga om detta. Arbetet tar också upp hur man kan utveckla sitt personliga varumärke. LinkedIn är en utmärkt plattform att bli sedd av bland annat rekryterare med tanke på karriären. Med ett starkt varumärke är det lättare att sticka ut på olika plattformar.
I den teoretiska delen behandlas personal branding, LinkedIn som verktyg samt dess inverkan på det personliga varumärket. Den empiriska delen av arbetet utförs i form av kvalitativa intervjuer. Intervjuerna utförs tillsammans med en rekryterare, en regionalchef i ett större företag och tillsammans med en som anställts via LinkedIn och som har gått igenom den process som beskrivs i arbetet.
I undersökningen framkom det bland annat vad som avses med personal branding, dess koppling till LinkedIn och det viktigaste en LinkedIn-profil bör innehålla och varför. Resultatet av undersökningen visade också att man kan utnyttja sitt personliga varumärke på LinkedIn och varför man kan göra det.
In the theoretical part, I will go through personal branding and LinkedIn as a tool and its impact on the personal brand. In the empirical part I have used a qualitative method in the form of interviews. The interviews are conducted with a recruiter, a regional manager at a larger company and also with one who has been employed through LinkedIn, in other words one who has gone through the process that I will write about.
The survey showed, among other things, what personal branding means, how it can be linked to LinkedIn and also the most important things that a LinkedIn profile should contain and why. The result of the survey also showed that you can use your personal brand on LinkedIn and also why.
I den teoretiska delen behandlas personal branding, LinkedIn som verktyg samt dess inverkan på det personliga varumärket. Den empiriska delen av arbetet utförs i form av kvalitativa intervjuer. Intervjuerna utförs tillsammans med en rekryterare, en regionalchef i ett större företag och tillsammans med en som anställts via LinkedIn och som har gått igenom den process som beskrivs i arbetet.
I undersökningen framkom det bland annat vad som avses med personal branding, dess koppling till LinkedIn och det viktigaste en LinkedIn-profil bör innehålla och varför. Resultatet av undersökningen visade också att man kan utnyttja sitt personliga varumärke på LinkedIn och varför man kan göra det.