Marknadsföring av hundraser samt grundande av kennel i Finland : CASE: landseer ECT
Westberg, Jenny (2019)
Westberg, Jenny
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411788
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052411788
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään landseer-rodun markkinointia. Työ käsittelee myös kenneltoiminnan perustamista Suomessa sekä byrokraattisesta että käytännöllisestä näkökulmasta.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena ja kvalitatiivisena tutkimuksena. Välineenä näissä menetelmissä käytettiin landseer-omistajille suunnattua kyselylomaketta sekä haastattelua kahden landseer-rodun kasvattajan kanssa. Tutkielman tavoitteena on luoda ostajapersoona landseer-rodulle. Tutkielman tarkoituksena on myöskin luoda ohjeita siihen, mitkä markkinointimetodit ja kanavat voisivat olla toimivia rodun markkinoinnissa. Tarkoituksena on, että luodut ohjeet ovat avuksi sellaisen markkinoinnin suunnittelussa, joka todella tavoittaa oikeat ostajat. Toisin sanoen ne henkilöt, joille landseer olisi sopiva rotuvalinta.
Teorian ja tutkimuksen voimin pystyttiin luomaan rodulle muutama ostajapersoona. Osoittautui, että landseer on rotu, joka sopii useaan eri kotiin ja perheeseen. Tutkimuksessa onnistuttiin osana lopputuotosta luomaan ohjeita landseer-rodun markkinointiin. Kyseiset metodit, kanavat sekä sisältö, jotka tutkimuksessa todettiin toimiviksi landseerin markkinoinnissa, vastaavat pitkälti niitä, mitä rodun kasvattajat ovat tähänkin mennessä käyttäneet. Sosiaalisella medialla ja muilla elektronisilla lähteillä voi kuitenkin todeta olevan suurempi suosio tietolähteinä tänään kuin esimerkiksi 10 vuotta sitten.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena ja kvalitatiivisena tutkimuksena. Välineenä näissä menetelmissä käytettiin landseer-omistajille suunnattua kyselylomaketta sekä haastattelua kahden landseer-rodun kasvattajan kanssa. Tutkielman tavoitteena on luoda ostajapersoona landseer-rodulle. Tutkielman tarkoituksena on myöskin luoda ohjeita siihen, mitkä markkinointimetodit ja kanavat voisivat olla toimivia rodun markkinoinnissa. Tarkoituksena on, että luodut ohjeet ovat avuksi sellaisen markkinoinnin suunnittelussa, joka todella tavoittaa oikeat ostajat. Toisin sanoen ne henkilöt, joille landseer olisi sopiva rotuvalinta.
Teorian ja tutkimuksen voimin pystyttiin luomaan rodulle muutama ostajapersoona. Osoittautui, että landseer on rotu, joka sopii useaan eri kotiin ja perheeseen. Tutkimuksessa onnistuttiin osana lopputuotosta luomaan ohjeita landseer-rodun markkinointiin. Kyseiset metodit, kanavat sekä sisältö, jotka tutkimuksessa todettiin toimiviksi landseerin markkinoinnissa, vastaavat pitkälti niitä, mitä rodun kasvattajat ovat tähänkin mennessä käyttäneet. Sosiaalisella medialla ja muilla elektronisilla lähteillä voi kuitenkin todeta olevan suurempi suosio tietolähteinä tänään kuin esimerkiksi 10 vuotta sitten.