Inbound periaatteiden mukaiset kotisivut työnhaun ja henkilöbrändäyksen tukena
Raatikainen, Emilia (2019)
Raatikainen, Emilia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311588
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311588
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on inbound-markkinoinnin periaatteiden mukaisten verkkosivujen hyödyntäminen henkilöbrändäyksessä ja työnhaussa. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja työn produktina toimii ammatilliset verkkosivut, jotka sisältävät tärkeimpinä elementteinä verkkoportfolion ja markkinoinnin blogin. Opinnäytetyön tavoitteena on edistää tekijän työllistymistä ja auttaa erottumaan kilpailijoista.
Opinnäytetyön tietoperustassa syvennytään inbound-markkinointiin ja henkilöbrändäykseen. Lähteenä on käytetty monipuolisesti ajankohtaisia verkkolähteitä ja kirjallisuutta alaan liittyen. Tietoperustan pohjalta rakennetaan verkkosivut, jotka tukevat asiantuntijakuvan luomista ja toimivat valmiina pohjana inbound-markkinoinnin kehittämiseen.
Opinnäytetyössä käydään läpi opinnäytetyöhön ja verkkosivujen suunnitteluun liittyviä vaiheita, minkä jälkeen vasta perehdytään itse produktin toteutukseen. Opinnäytetyön verkkosivut on toteutettu ostamalla domain ja verkkopalvelu HostGatorilta. Verkkosivujen muokkaamiseen on käytetty WordPress julkaisujärjestelmää ja sisällön tuotannon apuna Adoben ohjelmia sekä ilmaisia kuvapankkisivustoja.
Työn lopputuloksena on valmiit tavoitteiden mukaiset verkkosivut, jotka esitellään kuvakaappausten muodossa ja samalla perustellaan tehtyjä valintoja heijastellen tietoperustaan. Opinnäytetyön lopussa pohditaan vielä tarkemmin sivujen onnistumista, kehityskohteita ja jatkosuunnitelmia.
Opinnäytetyön tietoperustassa syvennytään inbound-markkinointiin ja henkilöbrändäykseen. Lähteenä on käytetty monipuolisesti ajankohtaisia verkkolähteitä ja kirjallisuutta alaan liittyen. Tietoperustan pohjalta rakennetaan verkkosivut, jotka tukevat asiantuntijakuvan luomista ja toimivat valmiina pohjana inbound-markkinoinnin kehittämiseen.
Opinnäytetyössä käydään läpi opinnäytetyöhön ja verkkosivujen suunnitteluun liittyviä vaiheita, minkä jälkeen vasta perehdytään itse produktin toteutukseen. Opinnäytetyön verkkosivut on toteutettu ostamalla domain ja verkkopalvelu HostGatorilta. Verkkosivujen muokkaamiseen on käytetty WordPress julkaisujärjestelmää ja sisällön tuotannon apuna Adoben ohjelmia sekä ilmaisia kuvapankkisivustoja.
Työn lopputuloksena on valmiit tavoitteiden mukaiset verkkosivut, jotka esitellään kuvakaappausten muodossa ja samalla perustellaan tehtyjä valintoja heijastellen tietoperustaan. Opinnäytetyön lopussa pohditaan vielä tarkemmin sivujen onnistumista, kehityskohteita ja jatkosuunnitelmia.