RekryAuton markkinoinnin kehittäminen
Rantti, Rosa (2019)
Rantti, Rosa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311530
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311530
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli RekryAuton markkinoinnin kehittäminen ja työntilaajana toimi henkilöstöpalvelualan yritys Alen Consulting Oy. RekryAuto on vuonna 2018 perustettu hanke, jonka tarkoitus on kiertää ympäri Pirkanmaata kertoen työ- ja opiskelumahdollisuuksista. Hankkeen tavoitteena on saada avoimet työpaikat sekä työntekijät kohtaamaan toisensa. Itse opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää RekryAuton markkinointia sekä lisätä RekryAuton näkyvyyttä käyttäen digitaalisen markkinoinnin keinoja. Tarkoituksena oli kehittää konkreettisia ja hyödyllisiä keinoja markkinoinnin kehittämiseksi.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä sisältäen sekä teoreettisen että käytännön osuuden. Teoria rakensi työlle toimivan pohjan, jonka avulla lähdettiin to-teuttamaan käytäntöä. Teoriaosuus koostui markkinoinnin teoriasta, digitaalisen markkinoinnin teoriasta sekä henkilöstöpalvelualan teoriasta. Toiminnallinen osuus puoles-taan sisälsi RekryAuton toiminnan analysoimisen, markkinoinnin suunnittelun sekä toteutetut toimenpiteet markkinoinnin kehittämiseksi.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi konkreettisia markkinointitoimenpiteitä, joiden avulla saatiin lisättyä RekryAuton näkyvyyttä. Lisäksi opinnäytetyöhön ideoitiin markkinointitoimenpiteitä, joita yritys voi käyttää hyödyksi mahdollisilla tulvilla kiertueilla. Tuloksena syntyi myös valmis markkinointisuunnitelman pohja, jonka avulla RekryAuto voi toteuttaa markkinointia myös tulevaisuudessa.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä sisältäen sekä teoreettisen että käytännön osuuden. Teoria rakensi työlle toimivan pohjan, jonka avulla lähdettiin to-teuttamaan käytäntöä. Teoriaosuus koostui markkinoinnin teoriasta, digitaalisen markkinoinnin teoriasta sekä henkilöstöpalvelualan teoriasta. Toiminnallinen osuus puoles-taan sisälsi RekryAuton toiminnan analysoimisen, markkinoinnin suunnittelun sekä toteutetut toimenpiteet markkinoinnin kehittämiseksi.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi konkreettisia markkinointitoimenpiteitä, joiden avulla saatiin lisättyä RekryAuton näkyvyyttä. Lisäksi opinnäytetyöhön ideoitiin markkinointitoimenpiteitä, joita yritys voi käyttää hyödyksi mahdollisilla tulvilla kiertueilla. Tuloksena syntyi myös valmis markkinointisuunnitelman pohja, jonka avulla RekryAuto voi toteuttaa markkinointia myös tulevaisuudessa.