Osuuskunnan verkkosivujen ja sosiaalisen median sisällöntuotanto ja kehittäminen
Komulainen, Saara (2019)
Komulainen, Saara
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010783
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010783
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on osuuskunnan verkkosivujen ja sosiaalisen median sisällöntuotanto ja sen kehitys. Työn tilaaja on luovan alan osuuskunta. Tilaajaosuuskunnan markkinointi on keskittynyt pääasiassa verkkoon ja siellä jaettavat sisällöt kaipaavat kehittämistä. Tarve on kehittää ja muokata vanhoja sisältöjä sekä löytää uusia sisältöjä markkinointiin ja viestintään.
Työssäni selvitän markkinoinnin ja viestinnän teoriaa, ja tutkimuksessa käyttämiäni menetelmiä ovat osallistuva havainnointi, benchmarking sekä haastattelut osuuskunnan jäsenille. Tavoitteena on selvittää, miten luoda toimivaa ja selkeää sisältöä verkkoon ja sosiaaliseen mediaan, joka niin hyödyttää jokaista osuuskunnan jäsentä tasapuolisesti, kuin houkuttelee asiakasta ja kasvattaa yrityksen näkyvyyttä.
Työni tuloksena tunnistan eri käyttäjätyypit ja esittelen sisältöjen kehitysehdotukset osuuskunnan verkkosivuille ja sosiaalisessa mediaan. Laadin myös verkon ja sosiaalisen median viestintäsuunnitelman.
Työssäni selvitän markkinoinnin ja viestinnän teoriaa, ja tutkimuksessa käyttämiäni menetelmiä ovat osallistuva havainnointi, benchmarking sekä haastattelut osuuskunnan jäsenille. Tavoitteena on selvittää, miten luoda toimivaa ja selkeää sisältöä verkkoon ja sosiaaliseen mediaan, joka niin hyödyttää jokaista osuuskunnan jäsentä tasapuolisesti, kuin houkuttelee asiakasta ja kasvattaa yrityksen näkyvyyttä.
Työni tuloksena tunnistan eri käyttäjätyypit ja esittelen sisältöjen kehitysehdotukset osuuskunnan verkkosivuille ja sosiaalisessa mediaan. Laadin myös verkon ja sosiaalisen median viestintäsuunnitelman.