YouTube-kanavan perustaminen ja sisällöntuotanto sekä sen viestinnälliset ja visuaaliset päätökset
Roitto, Mikko (2019)
Roitto, Mikko
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051810505
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051810505
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on piirtää kokonaisuutta havainnollistava kuva YouTube-kanavan perustamisen eri aspekteista ja niihin liittyvistä prosesseista. Työn tuloksena syntyy YouTube-kanava ”How To Tube” opetustyökaluksi toimeksiantaja MyBeta startupille. Tämän lisäksi työ toimii malliesimerkkinä ja ohjeena YouTube-kanavan
aloittamisesta kiinnostuneille. Työssä käsitellään YouTube-kanavan perustamista ohjelmistonäkökulmasta. Työssä ei käsitellä laitteistoon liittyviä kysymyksiä.
Työ toteutettiin tuotostyyppisenä opinnäytetyönä. Ensimmäisessä työvaiheessa tehtiin työn tuotos, How To Tube-kanava. Toisessa vaiheessa kirjoitettiin raportti tuotoksen työvaiheista ja tuloksista. Työn suunnittelu ja toteutus aloitettiin marraskuussa 2018. Työn tuotos saatiin valmiiksi joulukuussa 2018. Työn raportti työstettiin valmiiksi maaliskuussa
2019.
Työssä käsitellään YouTube-kanavan perustamiseen, brändäykseen ja sisällöntuotantoon liittyviä askeleita ja kysymyksiä. Työn alkuvaiheessa tutustutaan YouTube-palveluun ja kanavan perustamisen askeleihin. Toisessa vaiheessa käsitellään kanavan viestinnällisiä ja visuaalisia päätöksiä. Työn viimeisessä vaiheessa tarkastellaan sisällöntuotannon metodeja, sekä viimeiseksi pohditaan työn lopputulosta.
aloittamisesta kiinnostuneille. Työssä käsitellään YouTube-kanavan perustamista ohjelmistonäkökulmasta. Työssä ei käsitellä laitteistoon liittyviä kysymyksiä.
Työ toteutettiin tuotostyyppisenä opinnäytetyönä. Ensimmäisessä työvaiheessa tehtiin työn tuotos, How To Tube-kanava. Toisessa vaiheessa kirjoitettiin raportti tuotoksen työvaiheista ja tuloksista. Työn suunnittelu ja toteutus aloitettiin marraskuussa 2018. Työn tuotos saatiin valmiiksi joulukuussa 2018. Työn raportti työstettiin valmiiksi maaliskuussa
2019.
Työssä käsitellään YouTube-kanavan perustamiseen, brändäykseen ja sisällöntuotantoon liittyviä askeleita ja kysymyksiä. Työn alkuvaiheessa tutustutaan YouTube-palveluun ja kanavan perustamisen askeleihin. Toisessa vaiheessa käsitellään kanavan viestinnällisiä ja visuaalisia päätöksiä. Työn viimeisessä vaiheessa tarkastellaan sisällöntuotannon metodeja, sekä viimeiseksi pohditaan työn lopputulosta.