StopOver-liikuntamatkailutuote Kisakallion Urheiluopistolle
Vesanto, Anssi (2019)
Vesanto, Anssi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051510094
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019051510094
Tiivistelmä
Tämän produktityyppisen opinnäytetyön tavoitteena oli ideoita ja tuotteistaa Kisakallion urheiluopistolle stopover-liikuntamatkailutuote, jossa nimensä mukaisesti yhdistyvät stop-over- eli kauttakulkumatkailu ja liikuntamatkailu.
Toimeksiantajalta, Kisakallion Urheiluopistolta sain hyvin vapaat kädet suunnitella matkailupalvelutuotteen parhaaksi katsomallani tavalla. Tavoitteena oli suunnitella matalan kynnyksen liikuntaa sisältäviä matkailupalvelupaketteja Kisakallion Urheiluopistolla toteutettavaksi. Matkailupalvelupakettien ensisijainen asiakasryhmä ovat kiinalaiset matkailijat. Tavoitteena on, että opinnäytetyön tuloksena syntynyttä tuotetta voitaisiin myydä asiakkaille vuoden 2019 aikana.
Teoriaosuudessa käsitellään yleisesti matkailua, ja sen alakäsitteitä, kiinalaisten ulkomaanmatkailua yleisesti ja kiinalaisten tekemiä ulkomaanmatkoja Suomeen.
Työn tuotoksena valmistui esiteluonnos kolmesta eri teemalla toteutettavasta stopover-matkailutuotteesta, joista yhdestä on tehty laajempi tuotekortti, sekä tuoteseloste. Työn tuotos on tehty englanniksi, josta se on tarkoitus kääntää kiinaksi varsinaista asiakaskäyttöä varten. Myös tuotteen graafista ilmettä kohennetaan ennen sen markkinoille tuomista. Tuotteen lopullinen hinnoittelu on toimeksiantajan päätettävissä.
Toimeksiantajalta, Kisakallion Urheiluopistolta sain hyvin vapaat kädet suunnitella matkailupalvelutuotteen parhaaksi katsomallani tavalla. Tavoitteena oli suunnitella matalan kynnyksen liikuntaa sisältäviä matkailupalvelupaketteja Kisakallion Urheiluopistolla toteutettavaksi. Matkailupalvelupakettien ensisijainen asiakasryhmä ovat kiinalaiset matkailijat. Tavoitteena on, että opinnäytetyön tuloksena syntynyttä tuotetta voitaisiin myydä asiakkaille vuoden 2019 aikana.
Teoriaosuudessa käsitellään yleisesti matkailua, ja sen alakäsitteitä, kiinalaisten ulkomaanmatkailua yleisesti ja kiinalaisten tekemiä ulkomaanmatkoja Suomeen.
Työn tuotoksena valmistui esiteluonnos kolmesta eri teemalla toteutettavasta stopover-matkailutuotteesta, joista yhdestä on tehty laajempi tuotekortti, sekä tuoteseloste. Työn tuotos on tehty englanniksi, josta se on tarkoitus kääntää kiinaksi varsinaista asiakaskäyttöä varten. Myös tuotteen graafista ilmettä kohennetaan ennen sen markkinoille tuomista. Tuotteen lopullinen hinnoittelu on toimeksiantajan päätettävissä.