A Journey for Discovering Key Elements for A Successful Market Entry into Sweden
Blomqvist, Oliver (2019)
Blomqvist, Oliver
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905139438
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905139438
Tiivistelmä
Tänä päivänä Ruotsi on yksi Suomen tärkeimmistä kauppakumppaneista. Maailmanlaajuisesti katsottuna näillä kahdella maalla on hyvin samanlaiset kulttuurit. Liikekulttuureissa ja näkemyksissä löytyy kuitenkin eroavaisuuksia, jotka saattavat johtaa väärinkäsityksiin sekä muihin vaikeuksiin kaupanteossa.
Tässä opinnäytetyössä Suomen ja Ruotsin välisiä kulttuurieroja ja vaihtoehtoisia strategioita Ruotsin markkinoille pääsemiseksi analysoidaan. Käyttäen kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä ja viitaten aiempiin tutkimuksiin, tämä työ antaa lukijalle laajemman käsityksen Suomen ja Ruotsin välisistä kulttuurieroista ja markkinoillepääsystrategioista.
Tavoitteena on antaa suomalaisten yritysten johtajille suuntaviivoja ja käsitys vaikuttavista tekijöistä, jotka auttaisivat heitä lähestymään Ruotsin markkinoita menestyksekkäästi. Sisäistämällä kulttuurierot on mahdollista kehittää ja sopeuttaa myynti-, markkinointi- ja neuvottelutyyli Ruotsin markkinan mukaisesti parhaalla mahdollisella tavalla. Tuloksena esitetään kymmenen suuntaviivaa, jotka on tarkoitettu suomalaisille yrityksille, jotka lähestyvät Ruotsin markkinoita.
Tässä opinnäytetyössä Suomen ja Ruotsin välisiä kulttuurieroja ja vaihtoehtoisia strategioita Ruotsin markkinoille pääsemiseksi analysoidaan. Käyttäen kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä ja viitaten aiempiin tutkimuksiin, tämä työ antaa lukijalle laajemman käsityksen Suomen ja Ruotsin välisistä kulttuurieroista ja markkinoillepääsystrategioista.
Tavoitteena on antaa suomalaisten yritysten johtajille suuntaviivoja ja käsitys vaikuttavista tekijöistä, jotka auttaisivat heitä lähestymään Ruotsin markkinoita menestyksekkäästi. Sisäistämällä kulttuurierot on mahdollista kehittää ja sopeuttaa myynti-, markkinointi- ja neuvottelutyyli Ruotsin markkinan mukaisesti parhaalla mahdollisella tavalla. Tuloksena esitetään kymmenen suuntaviivaa, jotka on tarkoitettu suomalaisille yrityksille, jotka lähestyvät Ruotsin markkinoita.