New packaging visuals for a Japanese sake brewery
Tyrväinen, Anneli (2019)
Tyrväinen, Anneli
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905129296
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905129296
Tiivistelmä
Opinnäytetyönäni kehitin japanilaisen sakepanimon tuotteille uuden visuaalisen ilmeen. Tavoitteenani oli yhdistää elementtejä perinteisestä ja modernista japanilaisesta muotoilusta. Panimo halusi uudistaa itseään ja markkinoida tuotteitaan uudelle kohdeyleisölle. Lopputuloksena syntyi logo, etiketti, monipakkaus, mizuhiki-solmu ja luonnos esitteestä.
Työni kirjallisessa osassa esittelen suunnitteluprosessiani ja selvitän mitä japanilaisen pakkauksen toteuttamiseen vaaditaan. Kuvailen haasteita ja tunteita joita koen suomalaisena suunnittelijana yrittäessäni ymmärtää ja sisäistää japanilaista kulttuuria ja sen toimintatapoja.Tutkin myös miten luoda visuaalisesti puhutteleva pakkaus kohderyhmälle jolla ei ole yhteistä kieltä. My thesis focuses on creating new visuals for Japanese sake brewery products. My objective was to create a design that would combine both modern and traditional sides of Japan. The brewery wanted to reform itself and market its product to a new target audience. The final result is a logo, three different labels, multi-packaging based on a mizuhiki design, and a mock-up booklet.
In the written part of my thesis I will describe my design process and research on what elements are required for production ready Japanese packaging. I will describle the challenges and feelings which I felt as a Finnish designer trying to understand and internalise the Japanese culture and way of work. I also studied how to create visually interesting packaging for a target audience that do not share a common language.
Työni kirjallisessa osassa esittelen suunnitteluprosessiani ja selvitän mitä japanilaisen pakkauksen toteuttamiseen vaaditaan. Kuvailen haasteita ja tunteita joita koen suomalaisena suunnittelijana yrittäessäni ymmärtää ja sisäistää japanilaista kulttuuria ja sen toimintatapoja.Tutkin myös miten luoda visuaalisesti puhutteleva pakkaus kohderyhmälle jolla ei ole yhteistä kieltä.
In the written part of my thesis I will describe my design process and research on what elements are required for production ready Japanese packaging. I will describle the challenges and feelings which I felt as a Finnish designer trying to understand and internalise the Japanese culture and way of work. I also studied how to create visually interesting packaging for a target audience that do not share a common language.