Production line simulation made with Unity and controlled by TwinCAT
Reinikka, Jesse (2019)
Reinikka, Jesse
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905098642
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905098642
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsitteli eri tehtäviä, joita kuului simulaation luomiseen Unityllä. Näihin tehtäviin kuului tuotantolinjamallin hierarkian muokkaaminen paremmin käytettäväksi, tuotantolinjan liikkeiden animoiminen, sekä fyysisten törmäysten määritteleminen ja fysiikan käyttäminen projektissa. Opinnäytetyössä tutkittiin myös kuinka TwinCAT ADS –protokollaa voidaan käyttää kommunikointivälineenä simulaation ja TwinCAT-projektin välillä. Teoreettisessa osassa tutkittiin, mitä ovat Unity, TwinCAT ja TwinCAT ADS.
Opinnäytetyössä käytetty tuotantolinjamalli vietiin Visual Componentsista ja tuotiin Unityyn. Kun malli oli tuotu Unityyn, löydettiin sen maailmakoodinaateista ongelma. Tässä opinnäytetyössä päädyttiin tarjoamaan kaksi vaihtoehtoa tämän ongelman korjaamiseen.
Opinnäytetyössä käytetty tuotantolinjamalli vietiin Visual Componentsista ja tuotiin Unityyn. Kun malli oli tuotu Unityyn, löydettiin sen maailmakoodinaateista ongelma. Tässä opinnäytetyössä päädyttiin tarjoamaan kaksi vaihtoehtoa tämän ongelman korjaamiseen.