Markkinointisuunnitelma - Porin Tradenomiopiskelijat PORA ry
Savolainen, Karoliina (2019)
Savolainen, Karoliina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905098568
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905098568
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma liiketalouden opiskelija-aineyhdistys Porin Tradenomiopiskelijat PORA ry:n käyttöön. Yhdistys perustettiin vuonna 2013 palvelemaan porilaisia tradenomiopiskelijoita opiskeluun ja työelämään liittyvissä asioissa. Vaikka yhdistys on harjoittanut toimintaansa jo lähes kuuden vuoden ajan Satakunnan Ammattikorkeakoulussa, sillä ei ollut olemassa kirjallista markkinointisuunnitelmaa.
Laatimani markkinointisuunnitelma koostuu kahdesta osiosta, joista ensimmäinen käsittelee markkinoinnin teoriaa ja toinen varsinaista suunnitelman muodostamista. Opinnäytetyön teoriapohja nojautuu vahvasti alan ammattikirjallisuuteen sekä artikkeleihin. Kirjallisen aineiston lisäksi yhtenä tietolähteenä on käytetty teemahaastattelua, joka toteutettiin PORA ry:n hallituksen jäsenille.
Tämä markkinointisuunnitelma on toteutettu voittoa tavoittelemattoman yhdistyksen näkökulmasta. Suunnitelman tarkoituksena on antaa käytännönläheisiä ja kustannustehokkaita eväitä markkinoinnin toteuttamiseen. Työssä esiteltävät kehitysehdotukset on suunniteltu niin, että niitä voidaan muokata ja soveltaa myös tulevaisuuden muuttuviin tilanteisiin. Työn loppuun on liitetty Power-Point mallinen esitys, johon on tiivistetty suunnitelman keskeisin sisältö ja ehdotetut markkinointitoimenpiteet.
Laatimani markkinointisuunnitelma koostuu kahdesta osiosta, joista ensimmäinen käsittelee markkinoinnin teoriaa ja toinen varsinaista suunnitelman muodostamista. Opinnäytetyön teoriapohja nojautuu vahvasti alan ammattikirjallisuuteen sekä artikkeleihin. Kirjallisen aineiston lisäksi yhtenä tietolähteenä on käytetty teemahaastattelua, joka toteutettiin PORA ry:n hallituksen jäsenille.
Tämä markkinointisuunnitelma on toteutettu voittoa tavoittelemattoman yhdistyksen näkökulmasta. Suunnitelman tarkoituksena on antaa käytännönläheisiä ja kustannustehokkaita eväitä markkinoinnin toteuttamiseen. Työssä esiteltävät kehitysehdotukset on suunniteltu niin, että niitä voidaan muokata ja soveltaa myös tulevaisuuden muuttuviin tilanteisiin. Työn loppuun on liitetty Power-Point mallinen esitys, johon on tiivistetty suunnitelman keskeisin sisältö ja ehdotetut markkinointitoimenpiteet.