Tutustumiskorttipeli mobiilimuotoon
Salonen, Pyry (2019)
Salonen, Pyry
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088398
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088398
Tiivistelmä
Insinöörityön tarkoituksena oli muokata ja toteuttaa Associate-tutustumiskorttipeli mobiilimuotoon. Työ tehtiin markkinoinnin ja visuaalisen suunnittelun alan yritykselle. Työssä keskityttiin pääasiassa Associate-pelin digitaalisen sovituksen suunnitteluun ja toteutukseen.
Peli kehitettiin C#-ohjelmointikielellä Unity-kehitysympäristössä. Pelissä käytetyn grafiikan tuotti pelin alkuperäinen suunnittelija.
Työn tavoitteena oli kehittää Associate-pelistä digitaalinen prototyyppi, jonka avulla voidaan selvittää mahdollisen jatkokehityksen kannattavuus. Projektin alussa suunniteltiin digitaalisen sovituksen tarvitsemat muutokset alkuperäiseen sovitukseen nähden. Suunnittelu toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa.
Digitaalista sovitusta testattiin useilla pelitestaajilla. Asiakas ja testaajat pitivät digitaalisesta sovituksesta enemmän kuin pelin alkuperäisestä sovituksesta. Suurin osa projektin tavoitteista toteutui toivotulla tavalla.
Peli kehitettiin C#-ohjelmointikielellä Unity-kehitysympäristössä. Pelissä käytetyn grafiikan tuotti pelin alkuperäinen suunnittelija.
Työn tavoitteena oli kehittää Associate-pelistä digitaalinen prototyyppi, jonka avulla voidaan selvittää mahdollisen jatkokehityksen kannattavuus. Projektin alussa suunniteltiin digitaalisen sovituksen tarvitsemat muutokset alkuperäiseen sovitukseen nähden. Suunnittelu toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa.
Digitaalista sovitusta testattiin useilla pelitestaajilla. Asiakas ja testaajat pitivät digitaalisesta sovituksesta enemmän kuin pelin alkuperäisestä sovituksesta. Suurin osa projektin tavoitteista toteutui toivotulla tavalla.