Jokilaakson Perhekodit Oy:n markkinointiviestinnän sisällöllinen ja visuaalinen yhtenäistäminen
Laitinen, Eevaliisa (2019)
Laitinen, Eevaliisa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088345
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088345
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä toimi Jokilaakson Perhekodit Oy. Opinnäytetyön kehittämistehtävän tavoitteena oli yhtenäistää toimeksiantajayrityksen markkinointiviestintää sisällöllisesti ja
visuaalisesti toimivan kokonaisuuden muodostamiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin palveluiden markkinointia, yritysviestintää, markkinointiviestintää ja viestinnän visuaalisuutta. Teoriaosuudessa käytiin läpi palvelun käsite ja erityispiirteet,
palveluiden markkinoinnin kilpailukeinot, sekä tarkasteltiin lähemmin palvelun laatua. Opinnäytetyön teoriaosuus paneutuu myös yritysviestinnän käsitteeseen, sen merkityksiin ja eri keinoihin. Opinnäytetyössä avataan myös markkinointiviestinnän käsite, kohderyhmät, tavoitteet ja muodot sekä viestinnän visuaalisuuden osa-alueet.
Kehittämistehtävän tuotoksena laadittiin uudistetut markkinointimateriaalit, joita yritys voi jatkossa käyttää apuna eri sidosryhmien kanssa kommunikoidessaan. Materiaaleja on myös mahdollisuus muokata tulevaisuudessa tarpeiden mukaan.
Liitteenä olevat markkinointimateriaalit ovat toimeksiantajayrityksen pyynnöstä salaisia.
visuaalisesti toimivan kokonaisuuden muodostamiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin palveluiden markkinointia, yritysviestintää, markkinointiviestintää ja viestinnän visuaalisuutta. Teoriaosuudessa käytiin läpi palvelun käsite ja erityispiirteet,
palveluiden markkinoinnin kilpailukeinot, sekä tarkasteltiin lähemmin palvelun laatua. Opinnäytetyön teoriaosuus paneutuu myös yritysviestinnän käsitteeseen, sen merkityksiin ja eri keinoihin. Opinnäytetyössä avataan myös markkinointiviestinnän käsite, kohderyhmät, tavoitteet ja muodot sekä viestinnän visuaalisuuden osa-alueet.
Kehittämistehtävän tuotoksena laadittiin uudistetut markkinointimateriaalit, joita yritys voi jatkossa käyttää apuna eri sidosryhmien kanssa kommunikoidessaan. Materiaaleja on myös mahdollisuus muokata tulevaisuudessa tarpeiden mukaan.
Liitteenä olevat markkinointimateriaalit ovat toimeksiantajayrityksen pyynnöstä salaisia.