Kansallispukuvuokraamon palveluiden kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
Ketola, Pinja (2019)
Ketola, Pinja
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905078094
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905078094
Tiivistelmä
Tämän kehityshanke opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää opinnäytetyön toimeksiantajan, Etelä-Pohjanmaan Nuorisoseuran kansallispukuvuokraamon Flammu&Helan palveluita palvelumuotoilun ja asiakaskyselytutkimusten avulla. Opinnäytetyön tuloksena esitetyt kehitysehdotukset on tarkoitettu ja mietitty toimeksiantajan kansallispukuvuokraamon käyttöön.
Asiakaskyselytutkimukset ovat määrällinen tutkimusmenetelmä. Kyselyitä teetet-tiin kaksi kahdelle eri kohderyhmälle: kansallispukupalvelua jo aiemmin käyttäneille sekä mahdollisille uusille asiakkaille. Näiden kahden kyselyn tuloksia analysoimalla ja vertaamalla oli tarkoituksena nähdä, kohtaavatko jo palveluita käyttäneiden kokemukset uusien asiakkaiden toiveita, ja näin ollen löytää mahdollisia kehityksen kohteita.
Teoreettinen osuus koostuu palvelumuotoilun määrittelemisestä, palvelumuotoilun prosessin esittämisestä ja tarpeesta ja hyödyistä, sekä asiakasymmärryksen määrittelemisestä, menetelmistä ja hyödyntämisestä.
Asiakaskyselytutkimukset ovat määrällinen tutkimusmenetelmä. Kyselyitä teetet-tiin kaksi kahdelle eri kohderyhmälle: kansallispukupalvelua jo aiemmin käyttäneille sekä mahdollisille uusille asiakkaille. Näiden kahden kyselyn tuloksia analysoimalla ja vertaamalla oli tarkoituksena nähdä, kohtaavatko jo palveluita käyttäneiden kokemukset uusien asiakkaiden toiveita, ja näin ollen löytää mahdollisia kehityksen kohteita.
Teoreettinen osuus koostuu palvelumuotoilun määrittelemisestä, palvelumuotoilun prosessin esittämisestä ja tarpeesta ja hyödyistä, sekä asiakasymmärryksen määrittelemisestä, menetelmistä ja hyödyntämisestä.