GORU - MALLISTO DIGITAALISELLA KUOSISUUNNITTELULLA.
Ursin, Tomi Joonas (2019)
Ursin, Tomi Joonas
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905057615
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905057615
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään brändin ja malliston luomista digitaalisella kuosisuunnittelulla. Mikä johti kuukauden mittaisen kuosisuunnitteluprojektin venymään vuoden mittaiseksi? Kuinka tästä päädyttiin suunnittelemaan omaa brändiä? Opinnäytetyössä kerrotaan myös brittiläisen yrityksen yhteydenotosta kuoseihin liittyen. Opinnäytetyön aikana brändille määritettiin arvot, jotta se olisi kestävällä pohjalla tulevaisuutta varten. Opinnäytetyössä käsitellään myös brändin nimen, tunnuksen, tarinan ja pesuohjeiden suunnittelusta.
Opinnäytetyössä tarkastellaan malliston kaavoittamista, prototyyppien valmistusta ja tuotantoverkostojen rakentamisesta kestävälle pohjalle. Käsittellään myös kuinka brändi pystyy kilpailemaan suuryrityksien kanssa pienillä markkinoilla omalla osaamisellaan, nopealla reagoinnilla ja kustomoinnilla. Opinnäytetyön aikana tutkittiin myös kankaanpainannan kehitystä silkkipainannasta nykyaikaiseen kankaalle digitaalisesti tulostukseen. Lopuksi esitellään myös suunnitellut tulokset, tasokuvat, kuosit, niskaetiketit, pesuohjeet, tuotekuvat sekä tuoteohjeistukset.
Opinnäytetyössä tarkastellaan malliston kaavoittamista, prototyyppien valmistusta ja tuotantoverkostojen rakentamisesta kestävälle pohjalle. Käsittellään myös kuinka brändi pystyy kilpailemaan suuryrityksien kanssa pienillä markkinoilla omalla osaamisellaan, nopealla reagoinnilla ja kustomoinnilla. Opinnäytetyön aikana tutkittiin myös kankaanpainannan kehitystä silkkipainannasta nykyaikaiseen kankaalle digitaalisesti tulostukseen. Lopuksi esitellään myös suunnitellut tulokset, tasokuvat, kuosit, niskaetiketit, pesuohjeet, tuotekuvat sekä tuoteohjeistukset.