Tuottajan rooli markkinointivideon tuotannossa : Tuottajan työtehtävistä sekä velvollisuuksista: Case Olvi Oyj
Järvinen, Fanni (2019)
Järvinen, Fanni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905027295
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905027295
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on tuottajan rooli markkinointivideotuotannossa ja se koostuu kahdesta osasta. Produktio-osana toimii markkinointivideo ja toisena osana on kirjallinen osuus. Mediatyö toteutettiin yhteistyössä kahden muun Seinäjoen ammattikorkeakoulun kulttuurituotannon opiskelijan kanssa.
Mediatyönä toteutettiin markkinointivideo, jonka kohteena on Olvin Iisalmella sijaitseva tuotantolaitos. Video kuvattiin talvella 2019 ja luovutettiin sama keväänä. Kokonaisuudessaan opinnäytetyöprosessiin kului aikaa noin viisi kuukautta, mukaan lukien mediatyön kaikki tuotantovaiheet sekä opinnäytetyön kirjallinen osuus.
Kirjallisessa osuudessa käsitellään tuottajan roolia markkinointivideotuotannossa.
Tarkastelun kohteena on tuottajan oletetut työtehtävät sekä velvollisuudet ja niiden muutokset pientuotannoissa. Yhden luvun verran käsitellään myös videon ohjausta, sekä sitä, kuinka usein tuottajan ja ohjaajan roolit yhdistyvät. Kirjallisen osuuden analyysit perustuvat kirjoittajan omiin kokemuksiin produktion aikana, sekä erilaisiin teoriataustoihin.
Opinnäytetyötä varten on myös haastateltu kahta suomalaista asiantuntijaa, jotka kertovat heidän omia kokemuksiaan ja näkemyksiään kirjallisen työn aiheeseen liittyen.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi noin kahden minuutin mittainen markkinointivideo. Videolla näkyy Olvin tuotantolaitoksen upea miljöö, monipuolisuus, suuruus sekä nykyaikaisuus, unohtamatta työntekijöitä.
Mediatyönä toteutettiin markkinointivideo, jonka kohteena on Olvin Iisalmella sijaitseva tuotantolaitos. Video kuvattiin talvella 2019 ja luovutettiin sama keväänä. Kokonaisuudessaan opinnäytetyöprosessiin kului aikaa noin viisi kuukautta, mukaan lukien mediatyön kaikki tuotantovaiheet sekä opinnäytetyön kirjallinen osuus.
Kirjallisessa osuudessa käsitellään tuottajan roolia markkinointivideotuotannossa.
Tarkastelun kohteena on tuottajan oletetut työtehtävät sekä velvollisuudet ja niiden muutokset pientuotannoissa. Yhden luvun verran käsitellään myös videon ohjausta, sekä sitä, kuinka usein tuottajan ja ohjaajan roolit yhdistyvät. Kirjallisen osuuden analyysit perustuvat kirjoittajan omiin kokemuksiin produktion aikana, sekä erilaisiin teoriataustoihin.
Opinnäytetyötä varten on myös haastateltu kahta suomalaista asiantuntijaa, jotka kertovat heidän omia kokemuksiaan ja näkemyksiään kirjallisen työn aiheeseen liittyen.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi noin kahden minuutin mittainen markkinointivideo. Videolla näkyy Olvin tuotantolaitoksen upea miljöö, monipuolisuus, suuruus sekä nykyaikaisuus, unohtamatta työntekijöitä.