Sosiaalinen media Lapin Löylypäivien markkinoinnissa
Aro-Heinilä, Sanne (2019)
Aro-Heinilä, Sanne
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905027276
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905027276
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on Lapin Löylypäivien sosiaalisen median markkinointia tarkkailemalla selvittää, miten sosiaalisessa mediassa on mahdollista saada mahdollisimman paljon ilmaista näkyvyyttä. Opinnäytetyön on tarkoitus kartoittaa helppoja keinoja, joilla omaa viestintää voi tehostaa. Tästä opinnäytetyöstä hyötyvät erityisesti pienet yritykset, jotka toivovat helppoa ja kustannustehokasta toimintamallia mainostaa omia palveluitaan ja tuotteitaan.
Opinnäytetyö käy läpi kanavien valintaan vaikuttavia asioita, vinkkejä sosiaalisen median algoritmien hyödyntämiseen sekä sisällön tuotantoon ja julkaisuun liittyviä kysymyksiä. Menetelminä käytetään tiedon etsimistä aiemmista tutkimuksista sekä omia kokemuksia ja opinnäytetyössä esimerkkinä käytettävän projektin pohjalta saatuja kokemuksia. This thesis investigates how to get visibility on social media free by observing the social media marketing of Lapin Löylypäivät. The point of the thesis is to chart easy ways to increase the performance of marketing. This thesis benefits especially small companies who are looking for easy and cost-efficient operating models to market their services and products.
This thesis contains thoughts about selecting the platforms, tips how to utilize social media algorithms and things you need to think about the content and publication. The methods used in this thesis are searching information from earlier researches, own experiences and knowledge acquired by the example case.
Opinnäytetyö käy läpi kanavien valintaan vaikuttavia asioita, vinkkejä sosiaalisen median algoritmien hyödyntämiseen sekä sisällön tuotantoon ja julkaisuun liittyviä kysymyksiä. Menetelminä käytetään tiedon etsimistä aiemmista tutkimuksista sekä omia kokemuksia ja opinnäytetyössä esimerkkinä käytettävän projektin pohjalta saatuja kokemuksia.
This thesis contains thoughts about selecting the platforms, tips how to utilize social media algorithms and things you need to think about the content and publication. The methods used in this thesis are searching information from earlier researches, own experiences and knowledge acquired by the example case.