Liiketoimintasuunnitelma : Marianne Sendenali
Sendenali, Marianne (2019)
Sendenali, Marianne
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904296268
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904296268
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja tuotoksena tulee toimimaan liiketoimintasuunnitelma ja kevyt markkinointisuunnitelma jo olemassa olevalle toimeksiantajayritykselle. Opinnäytetyön tavoitteena on laatia konkreettinen viitekehys ja teoriapohja hyvän liiketoimintasuunnitelman laatimiseksi, jotta opinnäytetyön ensisijainen tavoite eli produkti onnistuisi mahdollisimman hyvin. Ensisijainen tavoite onkin siis tehdä toimeksiantajayritykselle laaja ja kattava liiketoimintasuunnitelma ja sen pohjalta kevyt markkinointisuunnitelma.
Opinnäytetyö koostuu kolmesta osuudesta, joita ovat teoreettinen raportti siitä, mitä hyvään liiketoimintasuunnitelmaan sisältyy sekä liitteenä olevat liiketoimintasuunnitelma ja markkinointisuunnitelma. Teoriaosuudessa käydään läpi tarkemmin liiketoimintasuunnitelman eri aiheita ja sisältöjä. Lisäksi markkinoinnin suunnitteluun on käytetty oma kappaleensa.
Opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja viitekehys tuki produktin tekemistä. Toimeksiantajayritys on kirjoittajan oma ja tähän asti liiketoimintasuunnitelma on ollut pitkälti vain yrittäjän mielessä. Matka kohti valmista liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelmaa on jo itsessään opettanut kirjoittajaa paljon.
Opinnäytetyö koostuu kolmesta osuudesta, joita ovat teoreettinen raportti siitä, mitä hyvään liiketoimintasuunnitelmaan sisältyy sekä liitteenä olevat liiketoimintasuunnitelma ja markkinointisuunnitelma. Teoriaosuudessa käydään läpi tarkemmin liiketoimintasuunnitelman eri aiheita ja sisältöjä. Lisäksi markkinoinnin suunnitteluun on käytetty oma kappaleensa.
Opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja viitekehys tuki produktin tekemistä. Toimeksiantajayritys on kirjoittajan oma ja tähän asti liiketoimintasuunnitelma on ollut pitkälti vain yrittäjän mielessä. Matka kohti valmista liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelmaa on jo itsessään opettanut kirjoittajaa paljon.