Työ- ja myyntiprosessin parantaminen Kaustisen K-Raudassa : Asiakastyytyväisyyden nostaminen parantamalla henkilökunnan kommunikaatiota ja yhteistyötä
Knutar, Mattias (2019)
Knutar, Mattias
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904286243
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904286243
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty Kaustisen K-Raudan toimeksiannosta. Tarkoitus oli saada esille erilaisia parannuskeinoja, jotka nopeuttavat ja tehostavat työtä, mutta myös parantavat kaupan asiakasviihtyvyyttä niin, että asiakas haluaa tulla takaisin kerta toisensa jälkeen. Kaikki nämä parannukset johtaisivat lopussa tyytyväisempiin asiakkaisiin.
Ideoita parannuksiin on pääasiassa saatu muista rautakaupoista ja henkilökunnan haastatteluista Kaustisella sekä teoriasta. Ideoita on käyty läpi palaverissa, jossa aivoriihien ja keskustelun kautta on saatu esille erilaisia konkreettisia parannuskeinoja.
Suurimmat ja näkyvimmät saavutetut parannukset ovat kartat noutopihasta sekä halli- ja hyllynumeroinnit varastoissa. Radiopuhelimia on myös otettu käyttöön. Radiopuhelimien päätehtävä on, että sisä- ja ulkoalueilla oleva henkilökunta voi lyhyiden viestien avulla kommunikoida.
Mikä selvästi tuli esille ja mitä pitäisi parantaa oli, että suureksi osaksi on kyse asenteesta ja vanhoista työtavoista, joista pitäisi päästä eroon. Asenteita ja työtapoja voi usein olla vaikea muuttaa, mutta jos otetaan koko henkilökunta mukaan ja tehdään heidän ehdotuksiensa ja toiveidensa mukaan, mahdollisuus onnistua kasvaa.
Ideoita parannuksiin on pääasiassa saatu muista rautakaupoista ja henkilökunnan haastatteluista Kaustisella sekä teoriasta. Ideoita on käyty läpi palaverissa, jossa aivoriihien ja keskustelun kautta on saatu esille erilaisia konkreettisia parannuskeinoja.
Suurimmat ja näkyvimmät saavutetut parannukset ovat kartat noutopihasta sekä halli- ja hyllynumeroinnit varastoissa. Radiopuhelimia on myös otettu käyttöön. Radiopuhelimien päätehtävä on, että sisä- ja ulkoalueilla oleva henkilökunta voi lyhyiden viestien avulla kommunikoida.
Mikä selvästi tuli esille ja mitä pitäisi parantaa oli, että suureksi osaksi on kyse asenteesta ja vanhoista työtavoista, joista pitäisi päästä eroon. Asenteita ja työtapoja voi usein olla vaikea muuttaa, mutta jos otetaan koko henkilökunta mukaan ja tehdään heidän ehdotuksiensa ja toiveidensa mukaan, mahdollisuus onnistua kasvaa.