Peliprojektin toteutus Phaserilla
Mäki-Kerttula, Mikko (2019)
Mäki-Kerttula, Mikko
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904266139
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904266139
Tiivistelmä
Pelit ovat kehittyneet huimasti niiden alkuajoista ja käyn läpi pelejä eri vuosilta. Valitsin pelit siten, että pääsemme lähemmäs pelejä, mistä itse olen ottanut inspiraatiota omaan peliprojektiini.
Tavoitteena oli tuottaa toimiva peli käyttäen jotain valmista pelimoottoria.
Kävin yleisesti läpi erilasia pelinkehitysympäristöjä kuten Unity, Unreal Engine, Phaser ja Godot. Toin esille niiden hyvä ja huonoja puolia ja miksi itse päädyin käyttämään Phaseria.
Itse peliprojektissa kerron, miten ohjelmointini eteni ja mitä pelin osia sain milloinkin tehtyä. Tuon samalla esiin monia ongelmia, mitä kohtasin ohjelmoinnissa.
Lopuksi käyn läpi koko projektin ja miten sen eri osa-alueet onnistuivat ja mitä puutteita siihen jäi.
Tavoitteena oli tuottaa toimiva peli käyttäen jotain valmista pelimoottoria.
Kävin yleisesti läpi erilasia pelinkehitysympäristöjä kuten Unity, Unreal Engine, Phaser ja Godot. Toin esille niiden hyvä ja huonoja puolia ja miksi itse päädyin käyttämään Phaseria.
Itse peliprojektissa kerron, miten ohjelmointini eteni ja mitä pelin osia sain milloinkin tehtyä. Tuon samalla esiin monia ongelmia, mitä kohtasin ohjelmoinnissa.
Lopuksi käyn läpi koko projektin ja miten sen eri osa-alueet onnistuivat ja mitä puutteita siihen jäi.