Asiakastutkimus Wellness Tools Group Oy:lle
Iivonen, Julius (2019)
Iivonen, Julius
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904266099
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904266099
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakkaiden näkemystä Wellness Tools Groupin Mutjutin-tuotteeseen liittyen. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä markkinoinnin kilpailukeinoihin ja niiden eri muotoihin ja käyttämiseen liiketoiminnassa. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli perehtyä asiakastyytyväisyyteen, sen tutkimiseen sekä asiakasuskollisuuteen. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakaskysely Wellness Tools Group Oy:n Mutjutin-tuotteen asiakkaille.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee markkinoinnin kilpailukeinoja, asiakastyytyväisyyttä sekä asiakasuskollisuutta. Ensimmäisenä käsitellään markkinoinnin kilpailukeinojen eri muotoja ja perehdytään niiden käyttämiseen liiketoiminnassa. Toisena selvitetään asiakastyytyväisyyttä, sen tutkimista ja perehdytään asiakasuskollisuuden muotoihin. Teoreettinen viitekehys luo pohjaa empiiriselle tutkimukselle.
Opinnäytetyön empiirinen osuus muodostui kvantitatiivisesta tutkimuksesta, jossa tiedonkeruu tapahtui strukturoidulla kyselylomakkeella. Kysely sisälsi kysymyksiä liittyen Mutjuttimeen tuotteena ja Mutjuttimen markkinointiin. Kyselyyn vastasi 51 Mutjuttimen ostanutta asiakasta.
Tutkimuksessa selvisi, että Mutjuttimen suosittelu asteikolla 1-10 on 8,88. Vastaajat olivat tyytyväisiä logistiikkaan ja verkkokauppaan, mutta markkinoinnin kiinnostavuudesta ja puhelinsovelluksesta löytyi kehityskohteita. Tutkimuksesta saatiin tietoa tämänhetkisestä asiakastyytyväisyydestä. Yleisesti vastaajat olivat tyytyväisiä tuotteeseen.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee markkinoinnin kilpailukeinoja, asiakastyytyväisyyttä sekä asiakasuskollisuutta. Ensimmäisenä käsitellään markkinoinnin kilpailukeinojen eri muotoja ja perehdytään niiden käyttämiseen liiketoiminnassa. Toisena selvitetään asiakastyytyväisyyttä, sen tutkimista ja perehdytään asiakasuskollisuuden muotoihin. Teoreettinen viitekehys luo pohjaa empiiriselle tutkimukselle.
Opinnäytetyön empiirinen osuus muodostui kvantitatiivisesta tutkimuksesta, jossa tiedonkeruu tapahtui strukturoidulla kyselylomakkeella. Kysely sisälsi kysymyksiä liittyen Mutjuttimeen tuotteena ja Mutjuttimen markkinointiin. Kyselyyn vastasi 51 Mutjuttimen ostanutta asiakasta.
Tutkimuksessa selvisi, että Mutjuttimen suosittelu asteikolla 1-10 on 8,88. Vastaajat olivat tyytyväisiä logistiikkaan ja verkkokauppaan, mutta markkinoinnin kiinnostavuudesta ja puhelinsovelluksesta löytyi kehityskohteita. Tutkimuksesta saatiin tietoa tämänhetkisestä asiakastyytyväisyydestä. Yleisesti vastaajat olivat tyytyväisiä tuotteeseen.