Promotion strategy for Patternsfrom Agency
Hannukainen, Ekaterina (2019)
Hannukainen, Ekaterina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904256043
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904256043
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on tulos kahden vuoden työskentelystä startup yritys Patternsfrom Agency kanssa. Tämän työn tavoite on kehittää startup yrityksen visuaalista markkinointiviestintää toimialalla ja sosiaalisessa mediassa muotoilun avulla ja luoda toimiva strategia tulevaisuuden toiminnalle. Patternsfrom Agency tarjoaa ainutlaatuisen ja uuden innovatiivisen ratkaisun kaikille kuosien suunnittelijoille ja myös omille asiakkailleen. Yritys lisensoi kuoseja ja myy kahden vuoden mittaisia kuosien käyttöoikeuksia. Sopimuksen päättyessä, kuosien kaikki oikeudet palautetaan takaisin niiden suunnittelijoille. Tarjouksena on kaksi eri lajia käyttöoikeuksia, jotka ovat exclusive terms ja non-exclusive terms. Molemmat kestävät kaksi vuotta, mutta ne eroavat toisistaan käyttörajoituksilla. Patternsfrom Agencyn perustajat Kristiina Tergujeff ja Jenni Moberg ovat luoneet uuden innovaatioarvon markkinassa, joka arvostaa ensisijaisesti muotoilijoiden työtä ja myös löytäneet loistavan kompromissin kuosien hallinnassa. Kaikki tässä opinnäytetyössä esitetyt ratkaisut ovat minun ja Patternsfrom Agencyn kahden vuoden yhteistyön tuloksia. Suurin osa näistä tuloksista ovat tuottamiani visuaalisia ratkaisuja yrityksen ilmeen edistämiseksi sekä strategia kuinka ylläpitää kehitystä toimialalla tulevaisuudessa.