Case Nelonen Media Live Oy: Festivaalin asiakaskokemuksen parantaminen oheisohjelmaan panostamalla.
Ellilä, Essi (2019)
Ellilä, Essi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904155048
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904155048
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää monipuolista oheisohjelmaa työn tilaajan festivaaleille. Työssä selvitettiin myös tapahtuma-aktiviteettien elämyksellisyyttä. Opinnäytetyö ja siinä käytetyt menetelmät tarjoavat tilaajalle työkaluja oheisohjelman suunnitteluun ja ideointiin myös tulevina vuosina.
Opinnäytetyö oli kvalitatiivinen tutkimus, jossa käytettiin menetelminä kyselytutkimusta, teemahaastatteluja, benchmarkingia ja palvelumuotoilua. Näiden menetelmien triangulaatiolla saatiin kattava käsitys oheisohjelmasta työn tilaajan festivaaleilla.
Asiakkaille toteutetulla kyselytutkimuksella kerättiin täysin uutta tietoa siitä, miten asiakkaat suhtautuvat oheisohjelmaan tilaajan festivaaleilla. Kyselyllä kerättiin tietoa useasta eri oheisohjelman osa-alueesta kuten viestinnästä ja siitä, minkä verran asiakkaat olisivat valmiita maksamaan aktiviteetteihin osallistumisesta.
Opinnäytetyö oli kvalitatiivinen tutkimus, jossa käytettiin menetelminä kyselytutkimusta, teemahaastatteluja, benchmarkingia ja palvelumuotoilua. Näiden menetelmien triangulaatiolla saatiin kattava käsitys oheisohjelmasta työn tilaajan festivaaleilla.
Asiakkaille toteutetulla kyselytutkimuksella kerättiin täysin uutta tietoa siitä, miten asiakkaat suhtautuvat oheisohjelmaan tilaajan festivaaleilla. Kyselyllä kerättiin tietoa useasta eri oheisohjelman osa-alueesta kuten viestinnästä ja siitä, minkä verran asiakkaat olisivat valmiita maksamaan aktiviteetteihin osallistumisesta.