HENKILÖSTÖJÄRJESTELMÄN PARANTAMINEN
Starikov, Denis (2019)
Starikov, Denis
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903213577
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903213577
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia hotelli Vedenskyn henkilöstöhallinnon ongelmakohtia ja mahdollisesti löytää niihin ratkaisut, omaa henkilökuntaa käyttäen. Työssä tutkittiin työntekijöiden näkemyksiä henkilöstöhallinnonjärjestelmästä, sekä selvitellään henkilökunnan tyytyväisyyttä nykytilanteesta. Tutkimuksen pääkysymyksinä olivat: Kuinka hyvin henkilökuntaa perehdytetään, johdetaan hotellissa sekä mitä voidaan parantaa?
Tutkimuksen tilaajana oli Venäjällä, Pietarissa sijaitseva hotelli Vedensky. Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Teoreettinen viitekehys muodostui laajasta lähdekirjallisuudesta. Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin henkilöstöhallinnon tehtäviä, henkilökunnan perehdyttämistä ja johtamista, sekä palkan ja bonusten maksujärjestelmiä Venäjän hotelliliiketoiminnassa. Opinnäytetyön aineisto kerättiin internetkyselylomakkeiden avulla hotelli Vedenskyn henkilökunnalta marraskuussa 2018. Aineistosta tehtiin havaintomatriisi, joka analysoitiin. Tuloksia kuvaillaan työssä sanallisesti sekä kuvioilla.
Saadut tutkimustulokset antoivat tilaajaorganisaation henkilöstöhallinnolle hyvän kuvan perehdyttämisen ja johtamisen tasoista, sekä kehityskohteista. Kehittämisehdotuksena tilaajaorganisaation tulee luoda palautekulttuuri, parantaa perehdytysmateriaaleja, tutkia entistä syvemmin osastojohtajien työtä ja tehdä palkan ja bonusten maksusta kaikille selkeää.
Tutkimuksen tilaajana oli Venäjällä, Pietarissa sijaitseva hotelli Vedensky. Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Teoreettinen viitekehys muodostui laajasta lähdekirjallisuudesta. Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin henkilöstöhallinnon tehtäviä, henkilökunnan perehdyttämistä ja johtamista, sekä palkan ja bonusten maksujärjestelmiä Venäjän hotelliliiketoiminnassa. Opinnäytetyön aineisto kerättiin internetkyselylomakkeiden avulla hotelli Vedenskyn henkilökunnalta marraskuussa 2018. Aineistosta tehtiin havaintomatriisi, joka analysoitiin. Tuloksia kuvaillaan työssä sanallisesti sekä kuvioilla.
Saadut tutkimustulokset antoivat tilaajaorganisaation henkilöstöhallinnolle hyvän kuvan perehdyttämisen ja johtamisen tasoista, sekä kehityskohteista. Kehittämisehdotuksena tilaajaorganisaation tulee luoda palautekulttuuri, parantaa perehdytysmateriaaleja, tutkia entistä syvemmin osastojohtajien työtä ja tehdä palkan ja bonusten maksusta kaikille selkeää.