Asia Exchange Oy: Case: Utvecklandet av en content marketing plan för sociala medier
Huldin, Daniela (2019)
Huldin, Daniela
Yrkeshögskolan Novia
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902212636
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902212636
Tiivistelmä
Nästan alla ungdomar finns på sociala medier i denna tid, ifall att företagets målgrupp är ungdomar så innebär det att även företaget borde förekomma där för att nå ut till målgruppen. Syftet med detta examensarbete är att utveckla en content marketing plan för Asia Exchanges sociala media kanaler så att den på bästa sätt skall motsvara studerandenas behov och önskemål. Detta med fokus på Facebook, Instagram, Snapchat och Twitter. Jag inleder med att skriva allmänt om sociala medier och deras funktioner, för att sedan fördjupa mig i content marketing.
Forskningsmetoder som jag använder mig utav är en SWOT-analys, benchmarking samt en enkätundersökning.
Som slutprodukt har jag tagit fram en content marketing plan för Asia Exchanges sociala medier, de väljer sedan själva om de kommer att använda sig av planen eller inte. Almost all youths are on social media nowadays, if the company’s target group are youths, that means that the company should also be found there to reach out to the target group.
The purpose of this bachelor’s thesis is to develop a content marketing plan for Asia Exchange´s social media channels that would best correspond with the needs and wishes of the students. This by focusing on Facebook, Instagram, Snapchat and Twitter. I begin by writing generally about social media and their functions, and after that I will write more in depth about content marketing.
The research methods that I have used are a SWOT-analysis, benchmarking as well as a survey.
The final product is a content marketing plan for Asia exchange’s social media, they will then choose for themselves if they will bring this plan into action or not.
Forskningsmetoder som jag använder mig utav är en SWOT-analys, benchmarking samt en enkätundersökning.
Som slutprodukt har jag tagit fram en content marketing plan för Asia Exchanges sociala medier, de väljer sedan själva om de kommer att använda sig av planen eller inte.
The purpose of this bachelor’s thesis is to develop a content marketing plan for Asia Exchange´s social media channels that would best correspond with the needs and wishes of the students. This by focusing on Facebook, Instagram, Snapchat and Twitter. I begin by writing generally about social media and their functions, and after that I will write more in depth about content marketing.
The research methods that I have used are a SWOT-analysis, benchmarking as well as a survey.
The final product is a content marketing plan for Asia exchange’s social media, they will then choose for themselves if they will bring this plan into action or not.