Sisällöntuotannon kehittäminen, Case: Musti ja Mirri
Dzhidzhoeva, Margarita (2018)
Dzhidzhoeva, Margarita
Saimaan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902082112
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902082112
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli löytää uusia näkemyksiä Lappeenrannan
Leirin Musti ja Mirri myymälän verkkomediamainontaan. Opinnäytetyön viitekehys on sisältömarkkinointi, digitaalinen asiakaskokemus ja yrityksen käyttämät digitaaliset markkinointiviestinnän kanavat. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä menetelmää, jossa data kerättiin kohdennetun kyselytutkimuksen avulla.
Asiakaskyselyn tavoite oli kerätä asiakkaiden näkemyksiä Leirin Musti ja Mirri
myymälän toteutuneesta sisällöntuotannosta ja heidän suosimistaan sisällöistä. Kohderyhmänä oli kaikki Leirin Musti ja Mirrin nykyiset asiakkaat. Asiakastyytyväisyyskyselyyn vastaamisen aikaikkuna oli noin kaksi viikkoa keväällä 2018. Kysely luotiin Google Forms -alustalla, joka myös visualisoi kerätyn datan automaattisesti. Asiakaskysely lähetettiin Leirin Musti ja Mirrin nykyisille asiakkaille sähköpostitse rekisterin välityksellä. Asiakaskysely lähetettiin yrityksen nimellä.
Odotuksia vastaten, asiakkaat toivoivat sisällön koostuvan tarjouksista ja hyödyllisistä vinkeistä. Kyselyn tuloksena kuitenkin havainnoitiin hieman yllättäen,
että ensisijainen kanava, jossa asiakkaat haluavat olla vuorovaikutuksessa
myymälän kanssa, on sähköposti.
Leirin Musti ja Mirri myymälän verkkomediamainontaan. Opinnäytetyön viitekehys on sisältömarkkinointi, digitaalinen asiakaskokemus ja yrityksen käyttämät digitaaliset markkinointiviestinnän kanavat. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä menetelmää, jossa data kerättiin kohdennetun kyselytutkimuksen avulla.
Asiakaskyselyn tavoite oli kerätä asiakkaiden näkemyksiä Leirin Musti ja Mirri
myymälän toteutuneesta sisällöntuotannosta ja heidän suosimistaan sisällöistä. Kohderyhmänä oli kaikki Leirin Musti ja Mirrin nykyiset asiakkaat. Asiakastyytyväisyyskyselyyn vastaamisen aikaikkuna oli noin kaksi viikkoa keväällä 2018. Kysely luotiin Google Forms -alustalla, joka myös visualisoi kerätyn datan automaattisesti. Asiakaskysely lähetettiin Leirin Musti ja Mirrin nykyisille asiakkaille sähköpostitse rekisterin välityksellä. Asiakaskysely lähetettiin yrityksen nimellä.
Odotuksia vastaten, asiakkaat toivoivat sisällön koostuvan tarjouksista ja hyödyllisistä vinkeistä. Kyselyn tuloksena kuitenkin havainnoitiin hieman yllättäen,
että ensisijainen kanava, jossa asiakkaat haluavat olla vuorovaikutuksessa
myymälän kanssa, on sähköposti.