Esitteen toteuttaminen Kyberturvallisuuskeskuksen toimialakohtaisten tiedonvaihtoryhmien markkinoimiseksi
Sipilä, Tommi (2019)
Sipilä, Tommi
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902062041
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902062041
Tiivistelmä
Liikenne- ja viestintäviraston (Traficom) Kyberturvallisuuskeskus tarjoaa erilaisia tuotteita lakisääteisten tehtäviensä hoitamiseksi. Toimialakohtaiset tiedonvaihtoryhmät ovat yksi näistä tuotteista.
Kyberturvallisuuskeskuksen toimeksiantona oli toteuttaa näille tiedonvaihtoryhmille markkinointimateriaalia ryhmien toiminnan ja yhteistyöverkoston jäsenilleen tarjoamien etujen esiintuomiseksi. Materiaalin muodoksi valittiin sekä digitaalisesti että painettuna jaeltava esite. Esite toteutettiin virastouudistuksen yhteydessä 2018 vuoden lopussa tarkoituksena ottaa esite virastouudistuksen tuomalla uudella visuaalisella ilmeellä käyttöön 2019 alkupuolella.
Toimeksiannon pohjaksi kerätyn aineiston perusteella yleishyödylliset julkisen sektorin organisaatiot voivat hyödyntää yksityisen sektorin kaupallisten toimijoiden markkinoinnin strategioita ja malleja. Vaikka etenkin viranomaisiin kohdistuu tiettyjä odotuksia, asiakaslähtöinen markkinointiajattelu ei ole poissuljettua. Asiakaslähtöinen markkinoinnillinen ajattelu mahdollistaa myös non-profit organisaatioiden tehokkaamman toiminnan.
Esite toteutettiin tätä ajattelua silmällä pitäen pyrkimyksenä luoda positiivinen ydinsanoman välittävä viesti yhdistettynä houkuttelevaan visuaaliseen ilmeeseen kuitenkin kunnioittaen organisaation brändi-kirjan ohjeita. Viestin uskottiin saavuttavan toimialakohtaisten tiedonvaihtoryhmien kohderyhmät näin tehostaen Kyberturvallisuuskeskuksen lakisääteisen tehtävän suorittamista.
Toimeksiannon päättyessä ennen esitteen käyttöönottoa esitteen vaikuttavuutta ei voitu mitata numeerisesti. Mittaustulokset näkyisivät muutenkin vasta pidemmän aikavälin kuluttua. Sisäisen palautteen perusteella esite koettiin tarkoituksenmukaiseksi, ammattimaiseksi ja hyödylliseksi.
Kyberturvallisuuskeskuksen toimeksiantona oli toteuttaa näille tiedonvaihtoryhmille markkinointimateriaalia ryhmien toiminnan ja yhteistyöverkoston jäsenilleen tarjoamien etujen esiintuomiseksi. Materiaalin muodoksi valittiin sekä digitaalisesti että painettuna jaeltava esite. Esite toteutettiin virastouudistuksen yhteydessä 2018 vuoden lopussa tarkoituksena ottaa esite virastouudistuksen tuomalla uudella visuaalisella ilmeellä käyttöön 2019 alkupuolella.
Toimeksiannon pohjaksi kerätyn aineiston perusteella yleishyödylliset julkisen sektorin organisaatiot voivat hyödyntää yksityisen sektorin kaupallisten toimijoiden markkinoinnin strategioita ja malleja. Vaikka etenkin viranomaisiin kohdistuu tiettyjä odotuksia, asiakaslähtöinen markkinointiajattelu ei ole poissuljettua. Asiakaslähtöinen markkinoinnillinen ajattelu mahdollistaa myös non-profit organisaatioiden tehokkaamman toiminnan.
Esite toteutettiin tätä ajattelua silmällä pitäen pyrkimyksenä luoda positiivinen ydinsanoman välittävä viesti yhdistettynä houkuttelevaan visuaaliseen ilmeeseen kuitenkin kunnioittaen organisaation brändi-kirjan ohjeita. Viestin uskottiin saavuttavan toimialakohtaisten tiedonvaihtoryhmien kohderyhmät näin tehostaen Kyberturvallisuuskeskuksen lakisääteisen tehtävän suorittamista.
Toimeksiannon päättyessä ennen esitteen käyttöönottoa esitteen vaikuttavuutta ei voitu mitata numeerisesti. Mittaustulokset näkyisivät muutenkin vasta pidemmän aikavälin kuluttua. Sisäisen palautteen perusteella esite koettiin tarkoituksenmukaiseksi, ammattimaiseksi ja hyödylliseksi.