YouTube-markkinointia goottityylin edustajille : Tarkastelussa jalkineet
Sundvall, Natalia (2019)
Sundvall, Natalia
Hämeen ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902061993
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902061993
Tiivistelmä
Työ on moniosainen kokonaisuus, joka perehdyttää vaikuttajamarkkinointiin YouTubessa ja selvittää, herättääkö se kengille halutun kohderyhmän kiinnostusta. Työ käy läpi YouTubea ja siellä tapahtuvaa vaikuttajamarkkinointia. Menetelmää testattiin muiden opintojen sisällä toteutettujen jalkine parien ja sisällöntuottajien kanssa tehdyn yhteistyö videoiden avulla.
Opinnäytetyö on rakennettu siten, että ensimmäisessä luvussa työ pohjustetaan ja siihen johtaneet elementit läpikäydään. Toinen luku kertoo kohderyhmästä, niin jalkineille kuin videoille. Kolmessa luvussa puhutaan markkinointialustasta: YouTubesta, syventyen sen käyttöön Suomessa ja esittelyssä ovat myös yhteistyökumppanit ja heidän kanavansa. Haastattelut löytyvät luvusta neljä ja viidennen luvun aihe käsittelee tutkimuksesta saatua tietoa ja vertailua tapahtuu eri menetelmin saadun tiedon kesken. Viimeisessä luvussa on työn reflektointi.
Työ selvittää, tavoittaako vaikuttajamarkkinointi kohderyhmän ja herättääkö videot kohderyhmän kiinnostuksen. Ohella työ tuo esille vaikuttajamarkkinoinnin ongelma kohtia ja onnistumisia, jotka jatkossa voivat auttaa kyseistä markkinointimenetelmää harkitsevia onnistumaan.
Opinnäytetyö on rakennettu siten, että ensimmäisessä luvussa työ pohjustetaan ja siihen johtaneet elementit läpikäydään. Toinen luku kertoo kohderyhmästä, niin jalkineille kuin videoille. Kolmessa luvussa puhutaan markkinointialustasta: YouTubesta, syventyen sen käyttöön Suomessa ja esittelyssä ovat myös yhteistyökumppanit ja heidän kanavansa. Haastattelut löytyvät luvusta neljä ja viidennen luvun aihe käsittelee tutkimuksesta saatua tietoa ja vertailua tapahtuu eri menetelmin saadun tiedon kesken. Viimeisessä luvussa on työn reflektointi.
Työ selvittää, tavoittaako vaikuttajamarkkinointi kohderyhmän ja herättääkö videot kohderyhmän kiinnostuksen. Ohella työ tuo esille vaikuttajamarkkinoinnin ongelma kohtia ja onnistumisia, jotka jatkossa voivat auttaa kyseistä markkinointimenetelmää harkitsevia onnistumaan.