UUDISTETUN VERKKOKAUPAN ASIAKASTYYTYVÄISYYSKYSELY CASE: PORIN VAIHTOKALUSTE OY
Yli-Juoni, Erkka (2019)
Yli-Juoni, Erkka
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902061986
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902061986
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö koostuu teoria- ja tutkimusosuudesta. Teoriaosassa käydään läpi verkkokauppaa, asiakaspalvelua ja asiakastyytyväisyyttä. Tutkimusosassa tutkittiin asiakkaiden tyytyväisyyttä Porin Vaihtokaluste Oy:n verkkokauppaan.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyys Porin Vaih-tokalusteen uudistettuun verkkokauppaan. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden tyy-tyväisyyttä verkkokaupan toimintaan, ulkonäköön, palveluihin ja tilauksen tekemiseen. Tutkimuksessa selvitettiin myös mitä mieltä asiakkaat ovat Vaihtokalusteen suunnitel-lusta ja jo osittain tehdystä brändiuudistuksesta.
Opinnäytetyön empiirinen aineisto kerättiin opinnäytetyön tekijän laatimalla sähköisellä kyselylomakkeella. Lomakkeessa oli 26 kysymystä, joista kaikki paitsi yksi olivat vaihtoehtokysymyksiä. Linkki kyselyyn jaettiin Porin Vaihtokalusteen Facebook sivuilla ja kyselyyn vastasi lopulta 105 henkilöä.
Tutkimuksen tulosten perusteella vastanneet olivat tyytyväisiä Vaihtokalusteen verkkokauppaan. Vastanneet olivat sitä mieltä, että verkkokauppa on helppo- ja nopeakäyttöinen. Se on selkeä ja he ovat tyytyväisiä sen ulkonäköön. Vastanneiden mielestä tilauksen tekeminen on helppoa ja he olivat tyytyväisiä tarjolla oleviin toimitus- ja maksuvaihtoehtoihin. Brändiuudistus jakoi vastaajat kahtia, mutta pieni enemmistö oli sitä mieltä, että se on positiivinen muutos.
Tutkimus oli onnistunut ja Vaihtokaluste sai tarvitsemaansa asiakaspalautetta, jonka pohjalta he pystyvät edelleen kehittämään verkkokauppaansa.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyys Porin Vaih-tokalusteen uudistettuun verkkokauppaan. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden tyy-tyväisyyttä verkkokaupan toimintaan, ulkonäköön, palveluihin ja tilauksen tekemiseen. Tutkimuksessa selvitettiin myös mitä mieltä asiakkaat ovat Vaihtokalusteen suunnitel-lusta ja jo osittain tehdystä brändiuudistuksesta.
Opinnäytetyön empiirinen aineisto kerättiin opinnäytetyön tekijän laatimalla sähköisellä kyselylomakkeella. Lomakkeessa oli 26 kysymystä, joista kaikki paitsi yksi olivat vaihtoehtokysymyksiä. Linkki kyselyyn jaettiin Porin Vaihtokalusteen Facebook sivuilla ja kyselyyn vastasi lopulta 105 henkilöä.
Tutkimuksen tulosten perusteella vastanneet olivat tyytyväisiä Vaihtokalusteen verkkokauppaan. Vastanneet olivat sitä mieltä, että verkkokauppa on helppo- ja nopeakäyttöinen. Se on selkeä ja he ovat tyytyväisiä sen ulkonäköön. Vastanneiden mielestä tilauksen tekeminen on helppoa ja he olivat tyytyväisiä tarjolla oleviin toimitus- ja maksuvaihtoehtoihin. Brändiuudistus jakoi vastaajat kahtia, mutta pieni enemmistö oli sitä mieltä, että se on positiivinen muutos.
Tutkimus oli onnistunut ja Vaihtokaluste sai tarvitsemaansa asiakaspalautetta, jonka pohjalta he pystyvät edelleen kehittämään verkkokauppaansa.